شکست محصول
شکست محصول
۲۴ بهمن ۱۳۹۴
تفکر طراحی در نوآوری‌های اجتماعی
۸ اسفند ۱۳۹۴

Evolution of an Idea

ترجمه: تارا امامی

در این مقاله می خواهیم درباره ی این صحبت کنیم که این فرهنگ شرکت شماست که نوآوری یا اجرا را تشویق می کند و یا مانع آن می شود. می خواهیم به شما سوال‌های مفهومی و عمیقی ارائه دهیم که در تیم خود مطرح کنید، و این به شما کمک می کند که بفهمید چگونه می توانید در نوآوری یا اجرا بهتر عمل کنید.

– داشتن یک فرهنگ قوی نوآوری به چه معناست؟

۱- فرهنگ آزمایش: تیم‌ها بدانند که می‌توانند آزمایش کنند، و قابل قبول است که برخی موفق می‌شوند و بسیاری شکست می‌خورند.

۲- فرهنگ روشن‌فکرانه: تیم‌ها بدانند که ایده‌های خوب می‌توانند از هر جایی بیایند، و همیشه در ابتدا مشخص و معلوم نیستند.

۳- فرهنگ توانمندسازی: افراد و تیم‌ها حس توانمندی برای آزمایش یک ایده داشته باشند.

۴- فرهنگ تکنولوژی: تیم‌ها متوجه باشند که نوآوری می تواند از تکنولوژی جدید، تحلیل داده‌ها و همچنین مشتریان الهام گرفته شود.

۵- فرهنگ تجارت و تیم‌های درک مشتری: تیم‌ها، شامل توسعه‌دهندگان، فهم عمیقی از نیازهای کسب‌وکار و محدودیت‌های آن داشته باشند، و کاربران و مشتری‌ها را درک کنند و به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

۶- فرهنگ تنوع مهارت‌ها: تیم‌ها بدانند که مهارت‌های مختلف به نوآوری کمک می‌کند، مخصوصا در مهندسی، طراحی تجربه‌ی کاربر و محصولات.

۷- فرهنگ اکتشاف روش‌ها: روش‌هایی برای آزمودن سریع و ایمن ایده‌ها پیدا و استفاده شود. (مانند میزان درآمد، مشتریان، همکاران و اثربخشی برند شرکت)

 

داشتن یک فرهنگ قوی اجرا به چه معناست؟

۱- فرهنگ اضطرار: افراد حس کنند در جنگ هستند و اگر راهی برای پیشرفت سریع پیدا نکنند اتفاق های بدی می‌افتد.

۲- فرهنگ تعهدات صادقانه: تیم‌ها اهمیت و قدرت تعهدات را بفهمند، و تعهدات خود را صادقانه و کامل انجام دهند.

۳- فرهنگ توانمندسازی: تیم‌ها احساس کنند که ابزار، منابع و اجازه‌ی این را دارند که هر کار لازمی را برای انجام تعهداتشان انجام دهند.

۴- فرهنگ پاسخگویی: تیم‌ها و افراد حس مسئولیت عمیقی برای انجام تعهداتشان و پاسخگویی داشته باشند و متوجه عواقب اعمالشان باشند. این عواقب نباید لزوما اخراج و … باشند (به جز در موارد حاد و تکرار شونده). بهتر است این عواقب به صورت کاهش اعتبارشان بین همکاران باشد.

۵- فرهنگ همکاری: در حالی که استقلال و توانمندی تک تک تیم‌ها مهم است، تیم‌ها باید نیاز بالای همکاری با یکدیگر برای حصول به بزرگ‌ترین و معنادارترین اهداف را درک کنند.

۶- فرهنگ نتیجه: آیا تمرکز بر خروجی است یا نتیجه‌ها؟

۷- فرهنگ تشخیص: تیم‌ها معمولا با پاداش‌ها و مورد قبول واقع شدن راهنمایی می شوند. آیا فقط تیمی که یک ایده‌ی عالی جدید دارد باید پاداش بگیرد، یا تیمی که تعهد بسیار سختی را انجام داده است؟ و اگر یک تعهد به دلیل بهانه‌هایی انجام نشده است، چه گونه با آن برخورد می‌شود؟

 

پس اگر این خصوصیات، هر فرهنگ را تعریف کنند، سوالات سخت زیر پیش می آید:

  • آیا فرهنگ نوآوری ذاتا در تقابل با فرهنگ اجراست؟
  • آیا یک فرهنگ قوی اجرا به یک محیط کاری تنش‌زا و حتی بدتر می انجامد؟
  • چه نوع افرادی، شامل رهبران، به هر کدام از این فرهنگ‌ها جذب می‌شوند و به آن نیاز دارند؟

می‌توانیم به شما بگوییم که شرکت‌هایی وجود دارند که در هر دو فرهنگ بسیار قوی هستند. شرکت آمازون یکی از بهترین مثال‌هاست. هرچند، محیط کاری آمازون برای افرادی با قلب ضعیف نیست. ما متوجه شده‌ایم  که شرکت‌های بسیار قوی در اجرا محل‌های سختی برای کار کردن هستند.

با توجه به تجربه‌ی کاری من، فقط تعداد محدودی از شرکت‌ها در هر دو فرهنگ نوآوری و اجرا قوی هستند. بسیاری در اجرا خوب هستند اما در نوآوری ضعیف هستند، و بعضی در نوآوری قوی هستند و در اجرا قابل قبول، و متاسفانه تعدادی در هر دو ضعیف هستند (معمولا شرکت‌های قدیمی‌ای که جذابیت کالای خود را خیلی وقت پیش از دست داده‌اند اما همچنان برند خود را دارند و مشتری‌های قدیمی خود را حفظ کرده‌اند).

در هر حال، امیدواریم که شما و تیم شما در بُعدهای نوآوری و اجرا پیشرفت کنید، و از خودتان بپرسید که کجا دوست دارید باشید، یا فکر می‌کنید نیاز دارید که باشید، به عنوان یک تیم یا شرکت؟ روش‌های نوآوری و اجرا در شرکت‌های بزرگ وجود دارند و به خوبی درک شده‌اند، اما در واقعیت خواستن حقیقی انجام کارهایی که فرهنگ را تغییر می‌دهد بسیار مشکل است.

منبع: svpg.com

برای مطالعه مقاله اصلی اینجا را کلیک  کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *