پنج راه برای ربودن ترافیک وب سایت رقیبان

10 for temas-2
۱۰ موضوع موردبحث تمام تیمها
۱ آبان ۱۳۹۵
پیشرفت استارتاپ‌ها
استراتژی های پیشگامانه برای پیشرفت استارتاپتان
۸ آذر ۱۳۹۵

آیا تا به حال از تعجب کرده اید که چرا رقیبانتان ترافیک زیادی را به سمت خود می رانند اما ترافیک شما آن قدر زیاد نیست؟

چگونه می توانید قسمتی از ترافیک رقبا را بربایید؟

در اینجا پنج راه آمده است:

  1. کلمات کلیدی آن ها را هدف قرار دهید

اگر شما به اس ام ای راش (SEMRush) مراجعه کنید و نام رقیبتان را تایپ کنید، لیستی از ۱۰ کلمه کلیدی بالاتر را مشاهده می کنید که رقیب شما براساس آن ها رتبه بندی شده است.

اس ام ای راش به شما کلمات کلیدی، تخمین تعداد جستوجوی برای کلمات کلیدی و صفحه ای که ترافیک گرفته را نشان می دهد. این واقعا اطلاعات با ارزشی است آن هم در زمانی که شما تمایل دارید مقداری از آن ترافیک را برای خودتان داشته باشید.

بهترین کلمات کلیدی و ایجاد کننده محتوا را که مقدار منطقی ترافیک دارند را مورد هدف قرار دهید و انتخاب نمایید. اطمینان حاصل کنید که شما محتوای بهتری نسبت به رقیبنتان ایجاد کرده اید، همچنین روی کیفیت بالا و ایجاد کردن ارزش بالا برای خوانندگانتان تمرکز کنید و همواره محتوا را بهتر نمایید. اگر هیچ کسی نداند که مقاله ای منتشر شده است، هیچ نکته جالبی در پست نوشته شده بلاگ وجود نخواد داشت.

  1. دامنه دامین خود را افزایش دهید

شرکتی به نام موز کراولز وب (Moz crawls the Web) اطلاعات مرتبط با وب سایت را در تعبیه کردن دامنه دامین (Domain Authority) جمع آوری می کرد. این کار براساس فاکتور های متنوع که برای گوگل به منظور رتبه بندی محتوا اهمیت دارند، انجام می شد. دامنه دامین از صفر تا ۱۰۰ درجه بندی می شود و بالاترین دامنه مقداری است که راحت تر بتوان ترافیک مورد نظر را به دست آورد.

شما باید برای رسیدن به دامنه دامین بالا هر چه بیشتر تلاش کنید، پس اقدامات برای شروع به این کار را انجام دهید. اولین قدم برای بالا بردن دامنه دامین این است که بدانید رتبه شما چند است و برای رقیبانتان چه گونه است. این اطلاعات را می توانید با دانلود free Moz Toolbar به دست آورید.

یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن دامنه، داشتن لینک با کیفیت بسیار بالا است که شما را به سوی نکته بعدی هدایت می کند.

مقاله مرتبط: وب سایت خود را به صورت یک مقصد درآورید۵

  1. بعضی از لینک های با کیفیت بالای رقیبتان را بردارید

در «یک گزارش از برایان دین» آمده بود که چگونه گوگل محتواها را رتبه بندی می کند؛ در این گزارش آمده بود گرفتن لینک با کیفیت بالا از دیگر وب سایت ها به شدت برای رتبه بندی موتورهای جستوجو اهمیت دارد. از ابزار س او (SEO) مانند آرفس (ahrefs) برای یافتن شرکت هایی که به محتوای وب سایت رقیبتان متصل می شوند می توان استفاده کرد و اگر شما کیفیت محتوای بالا تری داشته باشید، باید به این سایت ها مراجعه کنید و درخواست دهید که آن ها به صفحه شما نیز متصل شوند. اگر در حال حاضر متحوای با کیفیت بالا ندارید، پس آن را بسازید.

  1. بیشتر دارای نفوذ باشید

زمانی که شما محتوای با کیفیت بالاتری را به وجود آورید، جلب توجه به سمت آن محتوا به مراتب ساده تر است.

ولی اگر شما در صنعت خود با نفوذ هستید، احتمال زیادی وجود دارد که محتوای شما حتی بدون ارتقا مورد توجه قرار گیرد. یکی از راه های کلیدی موثر شدن۷، تولید محتوایی است که شما را به عنوان یک رهبر فکری نشان دهد. همچنین شما نیاز دارید که ارتباطی با تاثیرگذارن کلیدی در صنعت خود بسازید. این تاثیر منجر به انحراف ترافیک نسبت به رقیب هایتان می شود.

مقاله مرتبط: شش تا از بهترین راه ها برای ساخت ترافیک وب سایت

  1. استفاده از تکنیک های جلوبردن پرداخت

به عنوان سازمانی که تمایل به شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک پیدا می کند، استفاده از تبلیغات با پرداخت بسیار مهم تر از به دست آوردن طرفداران جدید و ایجاد پتانسیلی برای طرفداران جدید است.

در فیس بوک، شما می توانید تبلیغات خود را بر اساس بسیاری از مشخصه های جمعیتی مانند سن، مکان و علاقه مندی ها به صورت هدفمند تعیین کنید. اگر رقیبان شما تا حدی بزرگ باشند، این مسئله می تواند به عنوان سود برای شما به حساب آید. پس شما می توانید مردم را براساس آن هدف قرار دهید تا به افرادی که تا به حال درباره شما نشنیده اند، نفوذ کنید.

دنیای آنلاین بسیار رقابتی است پس شما نیاز دارید که رقابتی عمل کنید. بعضی از این راهکارها را امتحان کنید تا ترافیک وب سایتتان افزایش یابد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *