پیشرفت استارتاپ‌ها
استراتژی های پیشگامانه برای پیشرفت استارتاپتان
۸ آذر ۱۳۹۵
PR
۶ نکته ارتباطی برای فعالیتهای کوچک
۲۰ آذر ۱۳۹۵

انسان کارآفرین، هنر و علم انجام دادن کارهای غیرممکن را دارد. هنگامی‌که ایده ‏های حیرت‏ انگیز خود را با دیگران در میان می‏گذارید، ممکن است ایده شما را رد کنند؛ اما واقعیت این است که روح کارآفرینان از رد شدن ترسی ندارد.

به عنوان یک کارآفرین، ممکن است دفعات زیادی شکست بخورید اما دوباره تلاش می‏کنید تا سرانجام دریابید کدام الگوی کسب‏ و‏ کار مناسب شماست و کدام‌یک مناسب نیست. در آن زمان است که می‏توانید اولین نتایج حیرت‏ آور را به دست آورید.

برای به دست آوردن نتایج بهینه و رهبری استارتاپ خود، باید مجهز به منابع و ابزار مناسب باشید تا بتوانید چالش‏های پیش‏ بینی نشده را مدیریت کنید. در اینجا لیستی از منابع بسیار مفید برای استارتاپ‏ها آورده‌شده است.

اگر ندانید کجایید و یا برای چه چیزی در حال تلاش هستید، احتمال شکست کسب‏ و‏ کارتان افزایش می‏یابد. داشتن تنها یک ارزش پیشنهادی و ایجاد مدل کسب‏ و‏ کار ضعیف، بین استارتاپ شما و رقبایتان فاصله ایجاد می‏کند.

ایجاد مدل کسب‏ و‏ کار و طراحی ارزش پیشنهادی به شما کمک می‏کند که در مدل کسب‏ و‏ کار خود، مهارت کسب کنید و ارزش‏های پیشنهادی را طوری ایجاد کنید که مشتریان عاشق کسب‏ و‏ کار شما شوند.

اگر در حال برنامه ‏ریزی برای جذب سرمایه‏ گذار هستید، مدیریت زمان چیزی است که باید قبل از دیدار با شریک خود در آن استاد شوید. از plan cruncher استفاده کنید، در این صورت می‏توانید مدل کسب‏ وکار خود را در یک صفحه آماده کنید. این ابزار به شما این امکان را می‏دهد که هر آنچه سرمایه‏ گذار نیاز دارد درباره کسب‏وکار شما بداند، در یک نگاه به او نشان داده شود. همچنین به شما کمک می‏کند زمان خود را برای ورق زدن پلن‏های قدیمی کسب ‏و‏کار هدر ندهید و در عوض زمان بیشتری در مورد برنامه ‏های خود صحبت کنید.

به همان اندازه که از استراتژی رقبای خود باخبر هستید، ضروری است که رفتار و تمایلات مشتری‏های خود را نیز به‌خوبی بشناسید.

برگرفته از: ۱۵ ابزار بازاریابی که در ۲۰۱۵ باید داشت.

از Change Detection استفاده کنید. Change Detection ابزاری است که به شما کمک می‏کند بر استراتژی‏های رقبای خود نظارت داشته باشید. همچنین به شما این امکان را می‏دهد تا از آخرین تغییرات وب‏سایت رقبایتان باخبر شوید. Change Detection دارای آرشیو همه وب‏سایت‏ها از سال ۱۹۹۹ می‏باشد.

وقتی رفتار و نگرش‏های مشتری‏های خود را شناختید، می‏توانید از ابزارهای متفاوتی، مانند نقشه همدلی (empathy map) استفاده کنید. Empathy map ابزاری است که به‌صورت مشترک برای طراحی خلاقانه مدل کسب‌وکار و کاوش شخصیت مشتری استفاده می‏شود.

از سویی دیگر، Google’s customer Barometer منبعی دیجیتال است که شما را قادر به انجام آزمایش‏های تحقیقات بازار آزاد می‏کند، همچنین حقایق قابل‌اعتمادی درباره مزیت‏های مشتریانتان به شما می‏دهد.

بسیاری از کارآفرینان به‌اشتباه روی راه‌اندازی هر چه سریع‌تر استارتاپ خود تمرکز می‏کنند. اشتباه برداشت نکنید؛ منظور من این نیست که نباید به‌سرعت استارتاپ خود را راه ‏اندازی کنید، درواقع باید این کار را انجام دهید، اما تنها زمانی که استراتژی درستی برای افزایش سرعت رشد خود داشته باشید.

برگرفته از: ۱۸ ابزار مؤثر اجتماعی که زمان شما را ذخیره می‏کند.

بهترین راه برنامه‏ ریزی برای راه ‏اندازی، دنبال کردن متدلوژی استارتاپ ناب (lean startup methodology) است. روی ساختن حداقل محصول قابل دوام (MVP) تمرکز و آن را هرچه سریع‌تر راه‏ اندازی کنید.

هنگامی‌که اعضای تیمتان روی توسعه محصول کار می‏کنند، شما باید استراتژی کسب مشتری ( customer acquisition strategy) داشته باشید. این استراتژی باعث جذب مشتری می‏شود. واقعیت این است که اگر قبل از راه‏ اندازی، مشتری جذب نکرده باشید به مشکل برخورد خواهید کرد.

می‏توانید به‌آسانی یک صفحه landing در wordpress ایجاد کنید که اطلاعاتی درباره راه‏اندازی آینده و توصیف UVP فراهم می‏کند. با سرویس‏هایی مانند سوموم (sumome)و کوالارو (Qualaroo)می‏توانید با تشویق بازدیدکنندگان خود و با اضافه کردن آن‌ها به لیست ایمیلتان، با آن‏ها در تماس باشید.

برگرفته از: از این ۲۴ ابزار برای اجرای کسب‌وکار خود در هر نقطه جهان استفاده کنید.

بالاترین اولویت شما قبل از اجرا کردن باید تهیه لیست باشد. آدرس ایمیل بازدیدکنندگان خود را جمع ‏آوری کنید تا به آن‏ها اعلام نمایید چه زمانی استارتاپ خود را اجرا می‏کنید.

هنگامی‌که کار خود را اجرا کردید، تمرکز اولیه شما باید روی رشد و ساختن چشم‌انداز باشد.

می‏توانید از ابزارهایی مانند super simple survey استفاده کنید تا با بازدیدکنندگان در ارتباط باشید و از آن‏ها راجع به محصولتان بازخورد بگیرید.

استفاده از بازاریابی محتوایی می‏تواند شانس موفقیت شما را بیشتر کند. ابزارهایی مانند Mailchimp به شما این امکان را می‏دهد که استراتژی بازاریابی ایمیل خود را به‌صورت خودکار انجام دهید. همچنین می‏توانید از ابزاری مانند Buzzsumo برای یادگیری محتوای روند استفاده کنید که به شما کمک خواهد کرد تا برای پست‏های ویروسی وبلاگ برنامه‌ریزی کنید.

تست A/B باید حتماً در رأس لیست کارها باشد. بر روی مشخص کردن صفحاتی که تبدیل به بهترین می‏شوند تمرکز کنید. سپس با استفاده از ابزارهای تست دوسویه مانند Optimizely و Google Content Experiments می‏توانید صفحه خود را برای افزایش نرخ تبدیل، بهینه کنید.

لینک اصلی مقاله

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *