گزارش روز اول ششمین دوره رویداد استارتاپ تریگر

تریگر
گزارش کارگاه «صنعت لجستیک و مدیریت پخش»
۱۴ اسفند ۱۳۹۵
تریگر
گزارش روز دوم ششمین دوره رویداد استارتاپ تریگر
۱۸ اسفند ۱۳۹۵

در روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ اولین روز رویداد استارتاپ تریگر در هال تالار‌ها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. هر روز از این رویداد به سه بخش اصلی‌ تقسیم می‌‌شود: برگزاری کارگاه ها، سخنرانی‌ مهمانان ویژه، و در آخر برگزاری فست میتینگ بین شرکت‌کنندگان.

در قسمت کارگاه روز یکشنبه خانم نسرین افشم در مورد بوم کسب کار یا بیزینس مدلینگ صحبت کردند. ایشان مدل کسب کار را مدلی‌ تعریف کردند که با استفاده از آن، منطق یک شرکت در چگونگی خلق، ارائه و کسب ارزش توصیف می‌شود. در ادامه خانم نسرین افشم سوالاتی کلیدی در بحث مدل کسب کار را مطرح کرد و به آنها پاسخ داد. به طور کلی‌ بوم کسب کار به ۹ بخش اصلی‌ بخش‌های مشتریان، ارتباط با مشتریان، ارزش پیشنهادی، فعالیتهای کلیدی، شرکای کلیدی، منابع کلیدی، کانال ها، جریان‌های درآمد و ساختار هزینه تقسیم می‌شود که خانم نسرین افشم در مورد هر یک از این بخش‌ها توضیحاتی به شرکت‌کنندگان داد. در انتهای بخش کارگاه ایشان ۳ تکنیک اصلی‌ طراحی مدل کسب کار را که بینش مشتری، ایده پردازی و تفکر تصویری بودند، به شرکت‌کنندگان معرفی‌ کرد.

img_4067قسمت دوم، سخنرانی مهمانان ویژه، با سخنرانی‌ آقای دکتر امیر سیدی آغاز شد. ایشان در مورد اینکه شرکت تامین سرمایه آرمان علاقه به ورود به حوزه‌های جدید دارد صحبت کردند. او توضیح داد که هر چند در حال حاضر کارهای بیشتری در حوزه پرداخت انجام می‌شود اما با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان کار‌های بسیار زیادی در حوزه سرمایه انجام داد و ایشان از کمک کردن به جوانان در این زمینه‌ها خوشحال می‌شوند.

در ادامه آقای مهندس اکبری از شرکت ایران ارقام که در حوزه ATM و پرداخت کار می‌کنند سخنرانی خود را آغاز کردند. پیشنهاد‌هایی‌ که مهندس اکبری به شرکت‌کنندگان داد کار در زمینه مترو یا ارتباط برقرار کردن بین انواع وسایل حمل‌‌و‌نقل بود. مسیر یاب‌ها و ایجاد قابلیت همسفری هم دیگر مواردی هستند که فعالیت در آنها پیشنهاد شد.

img_4237در ادامه شرکت‌کننده‌ها به دریافت فرم‌های فست میتینگ دعوت شدند و بعد از آن قسمت فست‌میتینگ که آخرین بخش بود، برگزار شد. هدف اصلی‌ از برگزاری فست‌میتینگ تسهیل پروسه تیم‌سازی و آشنایی‌ شرکت‌کنندگان با یکدیگر است. هر نفر در فست‌میتینگ فرصت این را دارد که در ۹۰ ثانیه ایده خود را به فرد دیگر ارائه دهد و در روز آخر شرکت‌کنندگان هم‌تیمی خود را انتخاب می‌‌کنند.  

 img_4279

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *