گزارش کارگاه «توسعه‌ی حمل‌ونقل با نقش میانجی تکنولوژی و ارزش‌آفرینی مالی»

تریگر
گزارش کارگاه «علم داده‌ها و چالش‌های پیاده‌سازی آن در کسب‌وکارهای مختلف»
۱ اسفند ۱۳۹۵
تریگر
گزارش کارگاه «صنعت لجستیک و مدیریت پخش»
۱۴ اسفند ۱۳۹۵

زمان و مکان برگزاری کارگاه: ۵ اسفند ماه، سالن جلسات A مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف

نام مدرس کارگاه: پیمان اکبری

سوابق علمی و اجرایی مدرس کارگاه: کارشناسی ارشد زیرساخت و شبکه‌ی شرکت ایران ارقام و عضو ارشد تیم طراحی کارت چند منظوره‌ی بانک سرمایه

 

photo_2017-02-27_11-26-33جلسه با تعریف‌های ساده از حمل‌ونقل شروع شد. شبکه‌ی حمل‌ونقل عمومی عبارت است از: خدمات حمل‌ونقل که در دسترس عموم قرار دارد. ایشان خاطر نشان کردند که در اکثر کشورها حمل‌ونقل نیمه عمومی از مسیرها و برنامه‌ی زمان‌بندی خاصی تبعیت نمی‌کنند و در سطح شهر گردش می‌کنند. تاکسی‌هایی که به صورت مشارکتی مورد استفاده قرار می‌گیرند جزو این سیستم محسوب می‌گردند. البته در کشورهای بسیاری نیز تاکسی از وسایل حمل ونقل نیمه عمومی خارج شده‌است و وسیله‌ی حمل‌ونقل لوکس محسوب می‌گردد.

سپس بحث با معرفی سیستم حمل‌ونقل تهران ادامه یافت. تاکسی و مترو از جمله‌ی آن‌ها است که اطلاعات دقیقی از انواع مسافرهای آن‌ها در دسترس می‌باشند. اما تاکسی‌های شخصی و موتورها از انواع دیگری هستند که اطلاعات دقیقی از مسافرهای آن‌ها در دسترس نیست.

پس از آن نوبت به حمل‌ونقل در جهان رسید که آقای اکبری با ارائه‌ی چند مثال به توضیح آن پرداختند.

تفاوت حمل‌ونقل عمومی در اروپا و آسیا بحث دیگر جلسه بود که در زیر به طبقه‌بندی آن می‌پردازیم:

اروپا:

حمل‌ونقل ریلی- برقی بیشترین و حمل‌ونقل توسط تاکسی کمترین رتبه را دارا می‌باشد.

برنامه‌ریزی سفر از طرق مختلف امکان‌پذیر است.

آسیا:

حمل‌ونقل تاکسی/موتورهای مسافری و اتوبوس بیشترین و ریلی کمترین رتبه را دارا است.

زمان‌های ترکیبی و خطوط جایگزین در برخی کشورها استفاده می‌گردد.

برنامه‌ریزی سفر سخت هست و راه‌های کمی وجود دارند.

شلوغی و هزینه‌ی بالای حمل‌ونقل چشمگیر است.

انتخاب وسایل نقلیه بنا به موجود بودن، منطقه و امنیت سخت می‌باشند.

 

photo_2017-02-27_11-26-24سپس با جزئیات به بررسی متروهای پاریس و پکن پرداخته ‌شد. از مهم‌ترین مبحث‌های این کارگاه پرداختن به بحث درآمدزایی فرودگاه‌ها بود. به گفته‌ی ایشان فرودگاه‌های بین‌المللی هارتسفیلد، دبی و همچنین پکن از مثال‌های بارز در این زمینه بودند. در نهایت به ذکر چند مثال در مورد آینده‌ی حمل‌ونقل و کارهایی که بشر برای راحتی سفر انجام داده است، پرداخته شد

ویراستار: یاسمن حسینی

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *