گزارش پیش کارگاه دوم هفتمین دوره رویداد…

کارگاه اختصاصی «بازاریابی دیجیتال»
۱۴ تیر ۱۳۹۶
کارگاه مذاکره و موافقت نامه استارتاپ‌ها شتابدهنده شریف
گزارش کارگاه سرمایه‌گذار-استارتاپ…
۱۹ تیر ۱۳۹۶

گزارش پیش کارگاه دوم هفتمین دوره رویداد استارتاپ تریگر-استارتاپ سبا ۱

پیش کارگاه دوم هفتمین دوره رویداد استارتاپ تریگر-استارتاپ سبا ۱، در روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ در محل پژوهشکده‌ی علوم و فناوری انرژی شریف، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در خصوص ضرورت و مقدمات بهینه‌سازی انرژی در ساختمان برگزار شد.

در آغاز برنامه پس از معرفی شرکت کنندگان، مهندس امیرحسین حدادی، مدرس کارگاه، در ارتباط با پتانسیل بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها، گفتند که حدود ۳۸٫۵ درصد انرژی نهایی کشور در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که بخش عمده‌ی آن را گاز طبیعی و سپس برق تشکیل می‌دهد.

ایشان در ادامه افزودند: «به‌طور عمومی ساختمان‌ها به دودسته‌ی بخش خانگی و بخش تجاری و عمومی تقسیم‌بندی می‌شوند که مصرف انرژی در بخش خانگی تحت تأثیر سطح درآمد، قیمت انرژی، محل قرارگیری و مشخصات خانواده و همچنین عوامل فرهنگی می‌باشد.» ایشان سپس به ارائه‌ی مطالبی در مورد بخش تجاری و عمومی پرداختند.

در ادامه مهندس امیرحسین حدادی، به سه دسته‌ی فعالیت‌های نظام عرضه‌ی خدمات انرژی، نظام تقاضای خدمات انرژی و فعالیت‌های زیرساختی و جانبی جهت بهینه‌سازی انرژی ساختمان اشاره نمودند و سپس طرق مختلف مصرف خدمات انرژی در ساختمان را شرح دادند.

مدرس کارگاه با اشاره به‌ نظام­های ترکیبی مانند سیستم‌های مدیریت ساختمان BMS، گفتند که این نظام‌ها هر سه بخش عرضه، تقاضا و اندازه‌گیری انرژی را کنترل می­کنند و همچنین مطالبی را در مورد اهمیت سیستم‌های هوشمند و فناوری اطلاعات ارائه نمودند.

در ادامه‌ی برنامه، مهندس امیرحسین حدادی، به مفهوم Zero Energy Building پرداختند و افزودند که این مفهوم به ساختمان‌هایی اشاره دارد که یا مستقل از شبکه‌ی انرژی هستند و یا انرژی تولید می‌کنند و اضافه‌ی آن را پس از مصرف به شبکه می‌فروشند.

مهندس امیرحسین حدادی، مراحل پیاده‌سازی راهکارهای صرفه‌جویی انرژی را طراحی، ساخت، بهره‌برداری و پس از بهره‌برداری دانستند و راهکارهایی ازجمله کاهش نسبت پنجره به دیوار، رنگ/کاشی منعکس‌کننده‌ی نور برای سقف و دیوار، سایبان، شیشه‌هایی با کارایی بالا و … را جهت صرفه‌جویی در انرژی معرفی نمودند.

در قسمت بعدی کارگاه، به موضوع‌های ایده یابی، قیف نوآوری توسعه‌ی محصول جدید و چرخه‌ی hype فناوری‌ها پرداخته شد.

 

دومین پیش کارگاه استارتاپ تریگر ۷

در ادامه مدرس کارگاه، درباره‌ی جایگاه توسعه‌ی محصول جدید و تولید فناوری صحبت کردند و عوامل شکست شرکت‌های نوپا را مشکلات بازار، شکست مدل کسب‌وکار، مدیریت ضعیف، اتمام منابع مالی و مشکلات در محصول دانستند. در بخش پایانی نیز به اهمیت تیم­سازی اشاره گردید.

بعد از اتمام کارگاه نیز از شرکت‌کنندگان پذیرایی صورت گرفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *