تریگر
گزارش استارتاپ تریگر هفت – روز دوم
۱۹ تیر ۱۳۹۶
تریگر
گزارش استارتاپ تریگر هفت – روز سوم
۲۱ تیر ۱۳۹۶

نام کارگاه: کارگاه ui/ux ، مخصوص تیم‌های شتابدهنده شریف

مکان و زمان برگزاری کارگاه: ۳۱ خرداد ماه، ساعت ۱۵ الی ۱۹ در سالن جلسات c خدمات فناوری

مدرس دوره: امیرحسین قاسمی دارای تجربه ۵ ساله در برنامه نویسی اندروید و طراحی UI و UX

کارگاه با معرفی افراد حاضر در جلسه شروع شد. و آقای قاسمی جلسه را با تعریف مفاهیم اصلی این کارگاه (UI/UX) آغاز کردند.

رابط کاربری (UI): هر آن چیزی می باشد که کاربران یا مشتریان بتوانند با محصولات تعامل داشته باشند.

تجربه کاربری(UX): منظور فعالیت هایی می باشد که صورت میگیرد تا کاربر حس بهتری نسبت به محصول داشته باشد. در واقع می بایست همانند یک کاربر فکر کرده و به تمامی المان ها توجه کرد.

و هدف استفاده از تجربه کاربری این است که در کوتاه ترین زمان ممکن نیازهای کاربر و اهداف تعریف شده تحقق پیدا کند. هم چنین باید سعی شود تعداد فعالیت های کمتری برای رسیدن به هدف برداشته شود. بر فرض در طراحی یک وب سایت تعداد صفحات کمتری برای رسیدن به هدف باز شود.

تفاوت UI و UX:

رابط کاربری درواقع طراحی زیبای المان ها را شامل می شود که از نمونه های آن لوگو و شکل محصول می باشد. بر فرض در طراحی سایت هدفمان طراحی آیکن های زیبا می باشد.

در تجربه کابری نحوه چیدمان المان ها مد نظر می باشد و درهمین طراحی سایت مکان قرارگیری آیکن ها برای ما مهم می باشد.

یکی از مثال هایی که آقای قاسمی در این حوزه بیان کردند، هدهد بود. که امکان خرید شارژ را به این پیام رسان اضافه کرده بودند و نزدیک ۳۰ میلیون فروش شارژ داشته اند، درحالی که این امکان در حال حاضر به طور وسیع در بسیاری از نرم افزار ها وجود دارد اما با ساده سازی این فرایند و تعداد فعالیت های کمتر برای خرید شارژ مورد استقبال کاربران قرار گرفته بود.

بنابراین حتی کاهش یک مرحله نیز تاثیرات بسیاری خواهد داشت.

 

photo_2017-07-11_10-56-52

 

در ادامه دو نوع از طراحی (فلت و متریال)گفته شد.

طراحی فلت: تمامی شکل های ۳ بعدی به صورت فلت طراحی شدند و در واقع شکل ها دیگر عمق نداشتند. و اگر در نرم افزار ها از معماری فلت استفاده می شود آیکن ها باید تک رنگ باشند.

طراحی متریال: این نوع طراحی عمق را به المان ها اضافه کرد. که در رابطه با این طراحی آقای قاسمی سایت material.io را معرفی کردند. و در داخل این سایت فاکتورهای مهم این طراحی را به طور مفصل بیان کردند.

photo_2017-07-11_10-56-55

و در ادامه آقای قاسمی ۳ مسئله که حتما باید در طراحی نرم افزار به آن توجه شود را بیان کردند:

  1. امکان به روز رسانی برای ورژن جدید فراهم باشد و شرایطی را در همان ابتدا به وجود آورد که کاربران زیادی با ورود نسخه جدید به روز رسانی را انجام دهند.
  2. یک راه ارتباطی خیلی خوب با کاربر را ایجاد کرد.
  3. سیستم massaging مناسبی ىاشته باشد به این معنا که در قسمت های مختلف نرم افزار بتوان پیام های مختلف را نشان داد.

 

و در آخر نیز هریک از افراد حاضر در جلسه یک نرم افزار فروش کالا را طراحی کرده و اشکالات آن برطرف شد.

و مهم ترین سایت های موجود در حوزه طراحی نیز معرفی شدند:

بانک آیکن:

www.flaticon.com

کتابخانه:

www.android-arsenal.com

آموزش طراحی متریال آندروید:

https://material.io/guidelines

نمونه های طراحی متریال:

https://material.uplabs.com

آموزش طراحی اپل:

https://developer.apple.com/design

 

فایل ارائه این کارگاه را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.

 

ما را دنبال کنید و در جریان اخبار مربوطه قرار بگیرید:

۰۲۱-۶۶۱۶۶۲۴۹                      ۰۲۱-۶۶۱۶۶۲۰۶

telegram   کانال تلگرام ما

instagram   صفحه‌ی اینستاگرام ما

twitter   صفحه‌ی توییتر ما

 

دیدگاه ها بسته شده است