الکامپ امسال، رای به ایده های جذاب اما تکراری

زمان ساخت یکپستدر اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرام مهمترین ابزار برای اینفلوئنسر مارکتینگ
۱۴ مرداد ۱۳۹۶
چندکا
چرا اینفلونسر مارکتینگ؟
۳ شهریور ۱۳۹۶

الکامپ امسال با تمام فراز و نشیب‌های خود به پایان رسید، داوری استارتاپ‌ها انجام شد و در نهایت اسامی ده استارتاپ برتر از سوی داوران اعلام گردید. ده استارتاپ برتر اعلام شده، عمدتا در زمینه‌ی خدمت دهی به مشتریان نهایی ( B2C) فعال هستند، استارتاپ‌هایی که با ارائه خدماتی جدید همراه‌ با ایده‌های جذاب مخاطبان خود را شگفت‌زده می‌کردند. شاید اگر روزی پیشنهاد همکاری و بنیان‌گذاری یکی از این استارتاپ‌ها توسط دوستان مان به ما ارائه می‌شد، ایده‌ مطرح شده را جسورانه و غیرعملیاتی می‌دیدیم. اما امروز، شاهد درخشش این استارتاپ‌ها هستیم، استارتاپ‌هایی که ایده‌های جذاب و جدیدی دارند.

نمایشگاه الکام‌استارز ستاک

اما در این میان، چند استارتاپ برتر اعلام شده دارای رقبا و محصولات مشابه فراوانی هستند. اما چرا این استارتاپ‌ها توانستند نظر داوران را به خود جلب کنند؟ جواب در روش اجراست! یک ایده، به خودی خود موفقیت آمیز نیست. مهم تر از ایده، اجرای صحیح و کاربرپسند آن است. شاید استارتاپ‌های زیادی در زمینه‌ی موسیقی یا سلامتی و … فعال باشند، اما استارتاپ‌هایی رای برتر را کسب کردند که تمرکز خود را بر ارائه خدمات به روشی کاربرپسند گذاشته بودند. خدمات ارائه شده توسط اپلیکیشن یا نرم افزار شما، چنانچه خوب بسته‌بندی نشده باشد کاربر را به خود جذب نمی‌کند. اینجاست که اهمیت مواردی نظیر طراحی درست تجربه کاربری( UX ) نمایان می‌شود. از طرفی دیگر، طراحی صحیح مدل کسب و کار یک استارتاپ، هنری است که نیاز به تجربه و آزمون و خطای فراوانی دارد. ایده‌های مشابه زیاد هستند، اما اینکه تفاوت در جزئیات مدل کسب و کار این ایده‌ها منجر به تفاوت‌های اساسی در موفقیت یا شکست آنها می‌شود نکته‌ای است که گاها توسط بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها نادیده گرفته می‌شود. پس بهتر است اگر قصد موفقیت استارتاپ‌ خود را دارید، در این دو زمینه یعنی طراحی تجربه کاربری و اجزای مدل کسب و کار استارتاپ خود، اطلاعات بیشتری کسب کنید و با چشمانی بازتر و نگاهی آگاهانه‌تر به این موارد در استارتاپ خود اهمیت دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *