اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

HR
خطرات داده‌کاوی منابع انسانی
۲۵ خرداد ۱۳۹۶
زمان ساخت یکپستدر اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرام مهمترین ابزار برای اینفلوئنسر مارکتینگ
۱۴ مرداد ۱۳۹۶

همیشه در بازاریابی ترندهای جدید در حال شکوفا شدن هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از این ترندها در دنیای امروز است. اگر به درستی اجرا شود می‏تواند همزمان و غیر موازی باعث افزایش رشد، فروش و اهداف برند شود و در نهایت نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بسیاری بالایی را رقم بزند.

حالا ببنیم تک تک این کلمات به چه معنا هستند:

اینفلوئنس (influence): توانایی تاثیرگذاری بر روی یک کارکتر، رفتار، فرآیند توسعه‏ای مربوط به یک فرد یا یک چیز (مثلا شرکت).

بازاریابی (Marketing): فعالیتی که بیزینس‏ها برای ترویج و فروش محصول یا خدمت خود انجام می‏دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ به شکل ساده شده فعالیتی است که ترویج و فروش محصول یا خدمت را بوسیله افرادی (اینفلوئنسر) انجام می‏دهد که ظرفیت تاثیرگذاری بر روی کارکتر برند را دارند.

ممکن است که اینفلوئنسر مارکتینگ ترند جدید باشد اما مفهوم جدیدی نیست و قدمت زیادی دارد. فقط در حال حاضر از زاویه متفاوتی به آن نگاه می‏شود. سلبریتی‏ها، ورزشکاران، لیدرها همواره بر افراد مختلف تاثیر بسزایی داشته‏اند و به نوعی بازاریابی دهان به دهان را دنبال می‏کردند.

دلیل منحصر به فرد شدن اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۱۷، رشد چشمگیر شبکه‏های اجتماعی است که بلندگوی بی‏هزینه‏ای در اختیار عموم افراد می‏گذارند. هرکس از هر نقطه‏ای با تلفن همراه خود توانایی انتشار محتوای خاص را دارد. افرادی در حوزه‏های خاص (مثل گردشگری، عکاسی، سبک زندگی و …) به دلیل فعالیت‏های منحصر به فردشان بیشتر دیده می‏شوند و این فرصتی فوق‏العاده برای برندهایی ایجاد می‏کند که در این حوزه‏های خاص در حال فعالیت هستند.

آیا اینفلوئنسر مارکتینگ ارزش صرف هزینه و زمان برای کسب و کارمان را دارد؟ صددرصد. شرایط درست اجرا شدن در اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار مهم است، اما اگر درست اجرا شود یکی از مهمترین کاتالیستها در رشد کسب و کارهاست (business growth). تعداد زیادی برند جوان و نوپا در بازار هستند که میتوانند از این راه به رشد قابل قبولی برسند. ضمنا اینفلوئنسر مارکتینگ ابزاری بسیار قدرتمند از دید بازگشت سرمایه (ROI) است.

صرف‏نظر از اینکه شما B2B یا B2C کار میکنید، بزرگ هستید یا کوچک قطعا اینفلوئنسرهایی در شبکه‏های اجتماعی مناسب شما وجود دارد.
لینک مقاله اصلی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *