تبلیغات اینستاگرام مهمترین ابزار برای اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
۸ مرداد ۱۳۹۶
how to negotiate with a liar
چطور با یک دروغگو مذاکره کنیم؟
۲۱ مرداد ۱۳۹۶

۹۹٫۳% از اینفلوئنسرا تبلیغات اینستاگرام را مناسب‌ترین مکان برای تعامل با برندها و اینفلوئنسر مارکتینگ می‏‌دانند (بنا به گزارش هشوف).

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از حوزه‌‏های تبلیغات آنلاین است که با افزایش شدید مسدودکننده‏‌های تبلیغاتی (adblockers) با اسقبال بسیار مناسبی در دنیا مواجه شده. البته این تنها عامل برای مطرح شدن اینفلوئنسر مارکتینگ نیست و عوامل مهم دیگری نیز دخیل‏‌اند که در ادامه به آن‏ها خواهیم پرداخت.

پس از تحلیل ۳۰۰ اینفلئنسر حرف‌ه‏ای، نتیجه نظرسنجی این‏گونه بوده که ۵۶% اینفلوئنسرها بیش از ۴ ساعت در روز را برای شبکه‏های اجتماعی هزینه می‏‌کنند و ۲۰% آن‏ها آمار بیش از هفت ساعت را ثبت کرده‏‌اند.

(سوال از اینفلوئنسرها:) ساختن بهترین پست اینستاگرامی شما چقدر زمان نیاز دارد؟

زمان ساخت یک پست اینستاگرامیزمان ساخت یک پست اینستاگرامی

فقط ۱۲% ایفلوئنسرها اینفلوئنسر مارکتینگ را شغل اصلی خود می‏‌دانند. اکثرا دارای شغل تمام وقت یا پاره وقت هستند و حدود یک چهارم هم دانشجو هستند.

به‏ هر حال تمام وقت نبودن این کار به معنای عدم کیفیت محتواها نیست و بیش از یک چهارم آن‏ها برای هر پست بیش از سه ساعت وقت صرف می‏‌کنند.

تقریبا همه اینفلوئنسرها تبلیغات اینستاگرام را بهترین مکان برای اینفلوئنسر مارکتینگ می‏‌دانند و به نوعی برندها چاره‏ای جز فعالیت جدی در این شبکه اجتماعی از طریق اینفلوئنسرها ندارند.

حضور در شبکه‌های اجتماعی

 

اینستاگرام در حال حاضر با فاصله نسبتا زیادی پرمخاطب‏‌ترین رسانه اجتماعی در ایران است. ۱۶ میلیون دانلود فقط از کافه بازار عمق نفوذ این شبکه اجتماعی را در ایران نمایان می‏‌کند که با درنظر گرفتن کاربران آی-فون و دانلودهای گوگل-پلی میتوان تعداد مخاطبان اینستاگرام در ایران را ۳۰ میلیون ارزیابی کرد. این مقدار معادل حدود ۳% کاربران اینستاگرام در دنیاست.

پرمخاطب‏‌ترین صفحه اینستاگرام در ایران مربوط به مهناز افشار بازیگر سینمای ایران است که حدود ۶ میلیون دنبال‏‌کننده دارد. اینفوگرافیک زیر که توسط تکرسا و نظربازار تهیه شده آمارهای قابل تاملی را ارائه می‏‌کند:

 

حضور در شبکه اجتماعی اینستاگرام

 

اینستاگرام فضای بسیار جذابی برای برندهاست. این مقاله مقدم‌ه‏ای بر اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات اینستاگرام بود. در ادامه طی مقالات دنباله‏‌داری که از طرف معتبرترین منابع داخلی در این زمینه ارائه خواهد شد، با آمارهای کامل‏‌تر به بررسی این داستان خواهیم پرداخت.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *