اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی دهان به دهان و اینستاگرام

چندکا
چرا اینفلونسر مارکتینگ؟
۳ شهریور ۱۳۹۶
ََAirbnb: از شکست تا موفقیت
۱۱ شهریور ۱۳۹۶

سه گانه اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی دهان به دهان و اینستاگرام چیست؟

 

بازاریابی دهان به دهان

 

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار است. مسدود نبودن این شبکه اجتماعی در کشور بر خلاف فیسبوک و توییتر که شبکه‌های اجتماعی محبوب دنیا هستند، یکی از دلایل مهم محبوبیت اینستاگرام است.

پدیده شکل گیری اینفلوئنسر

تا قبل از گسترش شبکه‌های اجتماعی، مردم فرصت و جایی را برای معرفی خود نداشتند و تلویزیون تنها رسانه‌ای بود که از طریق آن تنها هنرمندان، ورزشکاران و افراد شناخته شده می‌توانستند خود را معرفی کنند و به شهرت برسند و امکان به شهرت رسیدن مردم از طریق تلویزیون سخت و کم بود. تا اینکه شبکه‌های اجتماعی به وجود آمدند به صورت گسترده در میان مردم رشد کردند. با گسترش شبکه‌های اجتماعی در میان مردم، بستری مناسب برای تبلیغات اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به وجود آمد.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که مردم به آن واکنش مثبت نشان دادند و به سرعت میان آن‌ها گسترش پیدا کرد. اینستاگرام که بر پایه اشتراک‌گذاری عکس به وجود آمده زمینه‌ای را برای همه مردم فراهم کرد تا بتوانند از زندگی رزومه، دغدغه‌ها، تخصص، هنر و … خود عکس بگیرند و بین مردم و مخاطبان‌شان به اشتراک بگذارند.

این گونه بود که مردم، به یکسری از کاربران اینستاگرام به دلیل نوع زندگی، دغدغه، تخصص، هنر و … علاقه نشان دادند و به قولی آن‌ها را دنبال می‌کنند. این دسته از کاربران که مورد علاقه دیگر مردم قرار می‌گیرند در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به شهرت می‌رسند و صفحه اجتماعی آن ها چندین هزار دنبال‌کننده دارد. به این کاربران اینفلوئنسر می‌گویند.

اینفلوئنسر مارکتینگ راهی برای تبلیغات

تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها را اینفلونسر مارکتینگ می‌گویند. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام یک راه کم خرج، آسان و فوق‌العاده برای معرفی برندتان در میان مخاطبان زیادی است.

در واقع مشتری‌ها دوست دارند از انتخاب درست‌شان برای خرید مطمئن شوند و شنیدن تعریف‌ها و تاییدهای مردم، اعتمادشان را نسبت به خرید بیشتر می‌کند. تعریف‌ها و تاییدها نقل دهان به دهان است که بین مردم می‌چرخد و به صورت پیوسته مردم را متوجه آن محصول و برند می‌کند. این روش همان بازاریابی دهان به دهان است.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

 

نقش اینفلوئنسرها در بازاریابی دهان به دهان

در اینستاگرام هم، اینفلوئنسر مارکتینگ همان بازاریابی دهان به دهان است. اینفلوئنسرها با توجه به میزان اعتمادی که بین مردم دارند می‌توانند در معرفی برند، محصول و کسب و کار شما موثر باشند. به این صورت که با بیان تجربه استفاده از آن محصول، برند و … به صورت غیر مستقیم، مخاطبان خود را به سمت شما هل می‌دهند.

افرادی که نقل دهان به دهان را میان مردم انجام می‌دهند یکی از عامل‌های مهم در بازاریابی دهان به دهان هستند. این افراد هرچقدر میان مخاطبان‌شان دارای محبوبیت، شهرت و اعتماد باشند، نقل‌ها و حرف‌های‌شان تاثیر و بازخورد بیشتری دارد.

در اینستاگرام، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها (شامل میکرو اینفلوئنسرها و نانو اینفلوئنسرها) روی مخاطبان خود تاثیر زیادی دارند. کافی است شما پس از شناخت جامعه هدف‌تان، سراغ اینفلوئنسرهای مناسب بروید و آن ها پیام مثبتی از برند، محصول و کسب و کار شما را به صورت غیر مستقیم پست کنند. اینگونه اینفلوئنسرها مخاطبان را به سمت شما هدایت می‌کنند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *