چرا اینفلونسر مارکتینگ؟

نمایشگاه الکام‌استارز شتابدهنده شریف
الکامپ امسال، رای به ایده های جذاب اما تکراری
۲۸ مرداد ۱۳۹۶
اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام
اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی دهان به دهان و اینستاگرام
۸ شهریور ۱۳۹۶

با گسترش شبکه‌های اجتماعی، اینفلونسرهایی در تمامی زمینه‌ها مثل تخصص، هنر، سیاسی، سبک زندگی، سیاست، ورزش، اجتماعی و … متولد شده‌اند. این‌ها ستاره‎های متولد شده دنیا امروز هستند ،که  برندها و صاحبان کسب و کار با استفاده از آن ها می‌توانند به درآمد میلیونی دست پیدا کنند.

اینفلونسر مارکتینگ

اکنون شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا اینفلونسر مارکتینگ؟ این روش چه مزیت‌هایی دارد؟

در اینجا به برخی نکات برای آگاه شدن از اهیمت اینفلونسر مارکتینگ می‌پردازیم:

۱) با توجه به رشد اینفلونسرها در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام، ۸۴% از طرح‌های بازاریابی در راستای اجرای حداقل یک کمپین مرتبط با انیفلوئنسر مارکتینگ در ۱۲ ماه آینده خواهند بود.

۲) در دنیای امروز، درصد کمی از مشتریان به تبلیغات مستقیم واکنش نشان می‌دهند و تعداد بیشتری از این تبلیغات خسته می‌شوند و آن‌ها را رد می‌کنند. بهتر است بدانید ۴۷% از مشتریان برای ندیدن تبلیغات از مسدودکننده‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. تبلیغات با اینفلونسر مارکتینگ یک روش غیر مستقیم است که در آن اینفلوئنسرها برند شما را در قالب یک داستان معرفی و به گوش مخاطبان می‌رسانند.

 

اینفلونسر مارکتینگ

۳) برندها و صاحبان کسب و کار با پرداخت هزینه برای تبلیغات از سوی اینفلونسرها، طیف درستی از مشتریان را به دست می‌آورند. فقط کافی است جامعه هدف خود را بشناسند و برای تبلیغات سراغ اینفلوئنسرهای مرتبط با جامعه هدفشان بروند.

با دانستن این نکات می‌توانید شروع به طراحی یک کمپین اینفلونسر مارکتینگ کنید. در طراحی کمپین، به نکته‌های زیر توجه کنید:

۱) شناسایی مخاطبان برند و کمپین: برندها و صاحبان کسب و کار باید بدانند که مخاطبان آن‌ها کدام اینفلونسرها را دنبال می‌کنند. همچنین اینفلونسرهای انتخابی، همسوی داستان برندشان باشند.

۲) در طراحی کمپین خلاق باشید: سعی کنید در طراحی کمپین، محتوای برندتان توسط اینفلونسرها جاری شوند. اینکه در کمپین‌تان از پست‌های از قبل طراحی شده استفاده شود یا اینکه در آن اینفلونسرها را به چالش بکشید، دلیل بر موفقیت کمپین‎تان نخواهد بود. معرفی برند و داستان برندتان به صورت زیرکانه، یک کمپین با محتوای خلاقانه است.

۳) به اینفلوئنسرهای جوان توجه کنید: در انتخاب اینفلونسرها، اینفلونسرهای جوان را فراموش نکنید. اگر پسر شش ساله با ۳۲۰۰۰۰ دنبال‌کننده بتواند داستان برند شما را به مخاطبانش برساند، یک فرصت برای جذب مشتری است، پس او را نادیده نگیرید. همچنین با گذشت زمان، اینفلونسرهای جوان بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و تعداد دنبال کنندگانشان بیشتر می‌شوند و شما هم با آن‌ها رشد خواهید کرد.

۴) میکرواینفلوئنسرها و سود بیشتر: برندها و صاحبان کسب و کار در انتخاب اینفلونسرها به تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها دقت زیادی می‌کنند که این باعث از دست رفتن فرصت‌های زیادی می‌شود. هر اینفلونسر دارای توانایی‌هایی است که شما باید به آن‌ها توجه داشته باشید. اینفلونسرهایی با دنبال‌کنندگان کمتر که دارای توانایی‌هایی برای انتقال پیام شما هستند را شناسایی کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *