نکته ای برای اجرای کمپین های اینفلوینسر مارکتینگ

داستان موفقیت: علی روغنی
۲ مهر ۱۳۹۶
چگونه Uber و Etsy و Airbnb هزار مشتری اول خود را جذب کردند
۸ مهر ۱۳۹۶

 

نکته‌هایی برای اجرای کمپین‌های اینفلوینسر مارکتینگ

اینفلوینسر مارکتینگ این روزها به یکی از روش‎های پر طرفدار بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. با توجه به اهمیت و گسترش شبکه‌های اجتماعی میان مردم، این رسانه‌ها کانال‌های موثری برای تبلیغات هستند. استفاده از اینفلوینسرها یک روش خوب و سریع برای رسیدن به جامعه هدف موردنظر است. برای تبلیغات موثر و پایدار و جذب مشتری باید از افرادی که روی آن‌ها تاثیر می‌گذارند استفاده کرد.

 

استفاده از اینفلوینسرها یک روش خوب و سریع برای رسیدن به جامعه هدف موردنظر است. برای تبلیغات موثر و پایدار و جذب مشتری باید از افرادی که روی آن‌ها تاثیر می‌گذارند استفاده کرد.

 

با وجود اهمیت اینفلوینسر مارکتینگ، شاهد اجرای کمپین‌های اینفلوینسری از سوی برندها و صاحبان کسب و کار هستیم. اما بهتر است قبل از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی به نکات زیر توجه کنید:

 

۱- تعیین اهداف

قبل از اجرای کمپین، باید هدف‌تان در این مورد را مشخص کنید. در واقع باید به این سوال پاسخ دهید: شما چه نیازی دارید که با اجرای کمپین سعی در برطرف آن هستید؟ براساس کسب و کار و موقعیت‌تان اهداف مختلفی برای اجرای کمپین‌ها وجود دارند مثل آگاهی از کسب و کار، برند و محصول، افزایش میزان فروش، بالا بردن مخاطبان، افزایش تماس‌های ورودی، افزایش ترافیک وب سایت، بالا رفتن دانلود و غیره.

 

۲- تعیین طرح و برنامه‌ریزی کمپین

بدون برنامه و تعریف یک استراتژی هیچ کمپینی موفق نمی‌شود. شما باید برای کمپین خود استراتژی را تعریف کنید تا براساس آن برنامه خود را اجرا کنید. برای نوشتن استراتژی اینفلوینسر مارکتینگ، در ابتدا شما باید اهداف بازاریابی خود را شناسایی کرده و سپس جامعه هدف‌تان را مشخص کنید. در مرحله بعد تعیین کانال‌ها و روش‌های بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد. برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی برای اجرای کمپین گام بعدی شما در نوشتن استراتژی است. در نهایت استراتژی نوشته شده را اجرا و تحلیل کنید.

 

 

۳- انتخاب اینفلوینسر مناسب

در زمان نوشتن استراتژی برای کمپین تان به شناختی از جامعه هدف‎تان دست پیدا خواهید کرد. براساس مخاطبان مورد نظر، اینفلوینسرهای مناسب با آن‌ها را انتخاب کنید. شما باید بدانید که مخاطبان شما چه اینفلوینسرهایی را دنبال می‌کنند. این موضوع دارای اهمیتی بسیار است. با انتخاب اینفلوینسر مناسب به جامعه بزرگی از مخاطبان دست پیدا خواهید کرد.

 اینفلوینسر نماینده برند، کسب و کار و محصول شما میان مردم خواهد بود، بنابراین باید در انتخاب آن‌ها دقت کنید. قبل از انتخاب می‌توانید پروفایل‌های آن‌ها را بررسی کنید؛ میزان فعالیت‌شان چقدر است؟ چه نوع مطالبی را منتشر می‌کنند؟ آیا در مطبوعات و فضای اینترنت اعتبار نامناسبی دارند؟ آیا مطالب منتشر شده از سوی او به برند، کسب و کار و محصول شما آسیب می‌زند یا خیر؟ آیا آن‌ها از ادبیات مودبانه استفاده می‌کنند؟ و …

 

۴- تولید محتوا را به اینفلوینسرها بسپارید

اینفلوینسرها قبل از همکاری با شما، نسبت به مخاطبان خود به شناختی دست پیدا کرده‌اند. این موضوع باعث شده است که بدانند چه محتوایی را منتشر کنند تا مخاطبان جذب آن‌ها شوند. بنابراین با آگاهی از این موضوع بهتر است اینفلوینسرها را در تولید محتوا آزاد بگذارید تا در این زمینه خلاق باشند. محدود نکردن آن‌ها باعث ایجاد شور و اشتیاق در آن‌ها می‌شود به طوری که خود را به نوعی شریک شما می‌دانند و سعی می‌کنند تا بهترین محتوا را برای شما ایجاد کنند. البته باید درباره اهداف و موارد مهم به آن ها توضیح دهید و اینفلوینسرها را رها نکنید. سعی کنید به عنوان راهنما و مشاور در کنارشان به آن ها کمک کنید و روی کار آن‌ها نظارت داشته باشید.

 

۵- ایجاد تعامل

با یک کمپین ساده یا دورهمی با اینفلوینسرهای خود وارد تعامل و ایجاد ارتباط شوید. وقتی آن‌ها درباره کار با شما اعتماد داشته باشند، در کمپین‌های بعدی راحت‌تر با شما ارتباط برقرار می‌کنند. این تعامل باعث می‌شود که همکاری مداومی را با اینفلوینسرها ایجاد کنید.

با ایجاد تعامل، اینفلوینسرها نسبت به برند شما اشتیاق پیدا می‌کنند و در تولید محتوا خلاق‌تر می‌شوند.

 

 

۶- تحلیل محتوا

 پس از انتشار محتوا از طریق اینفلوینسرهای موردنظر، آن‌ها را تحلیل کنید تا به میزان تاثیرگذاری‌شان روی اهداف انتخابی آگاه شوید. در صورت تاثیر مثبت می‌توانید روش‌های دیگر را نیز امتحان کنید. اگر به نتیجه مطلوب هم نرسیدید، نگران نباشید. شما می‌توانید محتوای خود را تغییر دهید تا به هدف‌های موردنظرتان برسید.

 

۷- ارزیابی کمپین

پس از اجرای کمپین، نتایج بدست آمده را با استفاده از ابزارهای مناسب تحلیل کنید. با تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده، از میزان تاثیرگذاری اینفلوینسرها روی اهداف تعیین شده آگاه می‌شوید. در اینفلوینسر مارکتینگ هم مانند دیگر روش‌های بازاریابی، شما باید نتایج بدست آمده را ارزیابی کنید. این ارزیابی به شما کمک می‌کند تا بتوانید استراتژی خود را کامل‌تر و پیشرفته‌تر کنید و یا حتی اهداف خود را برای رسیدن به ارزشی که می‌خواهید تغییر دهید.

 

نتیجه:

در نظر داشته باشید که برای اجرای کمپین‌های اینفلوینسر مارکتینگ نکات زیادی وجود دارد. همچنین به برخی از موارد براساس تجربه دست پیدا خواهید کرد. اما توجه و عملی کردن این نکات شما را در رسیدن به موفقیت یاری می‌‎کند. این روش‌ها شیوه‌هایی مناسب برای انواع کسب و کارها هستند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *