چرا استارتاپ side car ناموفق بود؟

داستان اوبر
۲۵ شهریور ۱۳۹۶
چرا دانشگاه سکوی ایده آلی برای شروع استارتاپ است؟
۲۹ مهر ۱۳۹۶

Side car  اولین استارتاپ در زمینه حمل و نقل بود که در سال ۲۰۱۰ پدید آمد. ولی از همان ابتدا مجبور شد با  استارتاپ های Uber و Lyft رقابت کند.

 

 

هرچند side car، امکانات مشابه Uber و Lyftرا پیشنهاد می داد، این شرکت نتوانست با این شرکت ها رقابت کند. Side car  توانست در ۵ دوره، سرمایه اش را فقط به اندازه ی ۳۵ میلیون دلار افزایش دهد، درحالی که در همان زمان Uber و Lyft هرکدام به ترتیب ۶.۶۱ میلیارد دلار و ۱.۲۶ میلیارد دلار سرمایه شان را افزایش داده بودند.

 

چرا استارتاپ را فروختیم؟ به طور خلاصه، ما مجبور بودیم که کار را متوقف کنیم و همه چیز را بفروشیم. ما در رقابت با Uber ناتوان بودیم، که شرکتی است که سرمایه زیادی را در مقایسه با سایر شرکت ها به دست آورده و رقابت با آن بسیار دشوار است.

 

Side car همچنین تلاش کرد که سیستم حمل و نقلش را از جابه جایی مسافر به پیک غذا تغییر دهد.

 

شرکت هایی همچون Yelp’s Eat25، cannabis  و Meadow از side car  برای نقل و انتقالاتشان استفاده می کردند، اگر چه side car هرگز جایگاه خودش را در این شرکت ها نیز پیدا نکرد.

 

در مقاله ای با تیتر ” چرا به GM فروختیم؟ ” پائول، مدیر استارتاپ side car، می نویسد: “چرا استارتاپ را فروختیم؟ به طور خلاصه، ما مجبور بودیم که کار را متوقف کنیم و همه چیز را بفروشیم. ما در رقابت با Uber ناتوان بودیم، که شرکتی است که سرمایه زیادی را در مقایسه با سایر شرکت ها به دست آورده و رقابت با آن بسیار دشوار است. ما شکست خوردیم، زیرا Uber تمایل دارد با هر قیمتی برنده باشد، و عملاً سرمایه ی نامحدودی برای این کار دارد.”

 

برای دیدن منبع، اینجا را کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *