چرا استارتاپ Take Eat Easy با شکست مواجه شد؟

چگونه Uber و Etsy و Airbnb هزار مشتری اول خود را جذب کردند
۸ مهر ۱۳۹۶
تجربیات استارتاپی چطور می تواند یک آدم را تغییر دهد
۶ آبان ۱۳۹۶

“بهترین رستوران های اروپایی سفارشتان را درب منزل تحویل می دهند”

 

هدف استارتاپ”Take Eat Easy” تبدیل شدن به شریکی در تحویل دادن سفارشات رستوران های باکیفیت در تمام شهرهای مهم جهان بود. این استارتاپ با تمرکز بر اصلاح روش غذا خوردن افراد، می خواست افراد را قادر کند که در کمتر از یک ساعت دسترسی به غذای باکیفیت داشته باشند. “Take Eat Easy” سکویی برای ارتباط دادن مشتریان با رستوران های درجه یک از طریق مجموعه ای از پیک های خود بود.

 

 چرا Take Eat Easy”“با شکست مواجه شد؟

 

“Take Eat Easy” شرکت تحویل سفارش مشتریان و یکی از برترین استارتاپ های بلژیک بود که در بلژیک، بریتانیا و فرانسه پایه گذاری شد.

 

علی رغم این که روی این کمپانی مبلغی به ارزش ۱۶میلیون یورو(حدود ۷۰میلیارد تومان) سرمایه گذاری شد، این استارتاپ در رقابت شدید با کمپانی های مشابه مانند “UberEATS “، “Deliveroo” و “Delivery Hero’s Foodora” بازماند. این کمپانی ها سرمایه گذاری های کلانی را دریافت کرده بودند که این سرمایه گذاری ها ،کاهش هزینه های تولید و افزایش سود را به همراه داشت. به بیان ساده تر، بازار تحویل و سفارش غذا در اروپا به شدت بر پایه پول نقد استوار بوده و خواهد بود.

 

علاوه بر این،”Rocket Internet”، یکی از سرمایه گذاران اصلی “”Take Eat Easy پس از مدتی روی Delivery Hero’s Foodora”” که رقیب اصلی “”Take Eat Easy بود، سرمایه گذاری کرد. درنهایت” Rocket Internet”  ، دو رقیب مستقیم در زمینه تحویل و سفارش غذا را به مالکیت خود درآورد که به نفع “”Take Eat Easy تمام نشد. زمانی که به نظر می رسید که دو کمپانی باید باهم ادغام شوند، Delivery Hero’s  Foodora “” تمایلی برای هزینه کردن به منظور خرید ” Take Eat Easy”  از خود نشان نداد.

 

پس از دست دادن سری b  از سرمایه گذاران ،”Take Eat Easy” به دنبال سری  cاز سرمایه گذاران رفت; با این حال به دلیل وجود بازار رقابتی، این کمپانی پس از رد شدن توسط  ۱۱۴ VCsبرای یافتن سرمایه گذار جدید با شکست مواجه شد.

 

Adrian Roose، مدیر عامل و کمک موسس “Take Eat Easy” در یک صفحه وبلاگ در Medium  می گوید:

“ما قادر به جذب سرمایه اضافی برای کمک به شرکت نبودیم تا زمانی که به نقطه ای رسیدیم که سود و زیانمان با هم برابر شد و درمعرض ورشکستی قرار گرفتیم”.

 

وی همچنین ادامه می دهد: “ما کار روی سری c از سرمایه گذاران را در اکتبر ۲۰۱۵ آغاز کردیم و می دانستیم که باید خود را برای کارکردن با سرمایه گذار قبلی(Rocket Internet) که سرمایه گذاری هنگفتی را روی رقیبان اصلی ما یعنی Foodora  و Deliveroo انجام داده بود، آماده کنیم. چند هفته بعد آنها حتی رقم بیشتری را برای ما درنظر گرفتند اما متاسفانه به نجات شرکت از ورشکستگی کمکی نکرد.”

 

 

 

برای دیدن منبع، اینجا را کلیک کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *