استخدام اعضای تیم استارتاپ: چگونه یک تیم فوق العاده تشکیل دهید

چهار استراتژی برای انتخاب افراد مناسب در استارتاپ ها
۲۵ آذر ۱۳۹۶
روش هایی برای یافتن منابع مالی برای استارتاپ
۸ دی ۱۳۹۶

تشکیل تیم  مناسب برای موفقیت استارتاپ شما بسیار حیاتی است. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در استخدام درست را عنوان می کنیم.

 

بسیاری از تیم های تازه کار، سال اول اغلب بی ثبات هستند. توسعه یک ایده ارزشمند، کسب کشش در بازار و تلاش برای کشف آنچه که انجام می دهید دشوار است؛ و اگر افراد مناسبی کنار خود نداشته باشید، می تواند سخت تر هم باشد.

 

تیم پشت ایده شما مهمترین تکه پازل استارتاپ شماست. هنگامی که یک هم بنیانگذاران بزرگ را انتخاب می کنید و مسیر سختی را باهم در پیش می گیرید، وقت آن است که بقیه تیم خود را بسازید. استخدام افراد مناسب، به خصوص در روزهای اول، باعث تفاوت تیم شما می شود.

 

اگر شما یک کارآفرین غیر مشهور هستید، مجبور خواهید شد تا در برخی از استخدام ها افراد مناسب را ترغیب کنید تا مسئولیت ها را در تیم تان برعهده گیرند.

 

 

یافتن ستاره های راک

اگر شما بنیانگذار یک استارتاپ هستید، همیشه باید کارمند جدید استخدام کنید.  همانطور که شرکت شما رشد می کند، نقش های جدیدی را می بینید که باید پر شوند، بنابراین لیستی از افراد برجسته ای که با آنها ملاقات می کنید را حفظ کنید تا زمانی که مناسب است، می توانید با آنها تماس بگیرید. شما ممکن است پول نداشته باشید که آنها را بلافاصله استخدام کنید، اما می خواهید بدانید که زمانی که منابع برای انجام آن دارید، باید با چه کسی تماس بگیرید.

 

حتی اگر شما بر استخدام متمرکز شوید، یافتن زمان مناسب که منبع استعداد های خوب را پیدا کنید دشوار است، و حتی سخت تر این است که دیگران را متقاعد کنید دیدگاه شما درست است. کتی هیوز، مدیر استعدادیابی شرکت  VC Draper Fisher Jurvetson، گفت که چالش های مهم استخدام عبارتند از “کمبود زمان و داستان هایی که زیاد الهام بخش نیستند”.

 

کارکنان موجود شما و مشتریان شما می توانند با معرفی شما به افراد مناسب، یک دارایی بزرگ برای تیم شما باشند. فقط مطمئن شوید که به چه استعدادهایی نیازمندید واضح و شفاف صحبت کنید. شما می توانید با نفوذ در تیم تان برای توسعه هدف خود استفاده کنید.

 

یکی از سخت ترین حقیقت ها در مورد کارآفرینی این است که هیچ کس هرگز در مورد ایده های شما به همان اندازه که برای شما مهم است، اهمیتی نمی دهد. شما می دانید یک بازار از فرصت ها وجود دارد و همچنین، یک محصول جذاب دارید، اما ممکن است که داستان خود را با روش تحمیل کننده ای بیان نکنید. هیوز توصیه می کند که دوستان و مشتریان تان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که افراد شرکت شما را چگونه می بینند.

 

یکی از سخت ترین حقیقت ها در مورد کارآفرینی این است که هیچ کس هرگز در مورد ایده های شما به همان اندازه که برای شما مهم است، اهمیتی نمی دهد.

 

بنابراین، شما باید افرادی را استخدام کنید، اما باید دنبال چه چیزی بگردید؟ هیوز ادعا می کند که یکی از مواردی که باید در استخدام آینده نگرانه به دنبال آن باشد، مبتکر بودن است. بنیانگذاران به افرادی نیازمند اند که مشتاقانه به دنبال یافتن راه حلی برای مشکلات هستند. به گفته آدی پینهاس، مدیرعامل و بنیانگذار Superfish، شما همچنین به افرادی نیاز دارید که بتوانند کارها را درست و هدفمند انجام دهند.

 

“در استارتاپ، هر کس باید مسئول باشد، بدون استثنا! بنیان گذاران نباید تحت تاثیر افرادی قرار گیرند که عناوین شگفت انگیز مانند مهندس، بازاریاب یا مدیر دارند و نه از نام شرکت بزرگی که از آنها می آیند. پینهاس می گوید: بنیانگذاران باید اطمینان حاصل کنند که افراد «مسئولیت پذیر» هستند.”

 

علاوه بر یافتن مسئولان، شما باید افرادی را پیدا کنید که متناسب با فرهنگ شرکت شما باشند. شما می خواهید افرادی را پیدا کنید که اهداف مشابهی دارند و استاندارد ها را طوری که انتظار دارید بالا ببرید. طبق گفته پاول بیگر، بنیانگذار  CircleCI، در تعیین استاندارد ها، شما باید دقیقا مشخص کنید که چه اهدافی دارید، تا افرادی که مناسب آن جایگاه هستند را پیدا کنید.

 

بیگر می گوید: “کسی که ۸۰ درصد برای یک نقش مناسب است، یعنی ۲۰ درصد مناسب نیست.”

 

هنگامی که این افراد را می یابید، باید بدانید که چگونه آنها را برای کارتان جذب کنید.

 

“کسی که ۸۰ درصد برای یک نقش مناسب است، یعنی ۲۰ درصد مناسب نیست.”

 

مراقبت از افراد خود

استارتاپ ها برای محیط های کاری بیشتر مورد توجه هستند تا مزایا. این فوق العاده است که شرکت X آبجو آزاد را در بشکه می گذارد و برای برگزاری مسابقه های Halo در پنج شنبه ها تشویق می کند، اما این چیزها وقتی که هنوز تلاش می کنید کارتان پا بگیرد، سخت است.

 

سود مهم است زیرا آن فرهنگ شرکت شما را تعریف می کند، اما همچنین کارمندان شما را نشان می دهد که چگونه کارهای سخت انجام می دهند. استارتاپ ها برای همه پرمخاطره اند.

 

پینهاس می گوید: “استخدام های اولیه به اندازه بنیانگذاران در معرض خطر هستند. در اغلب موارد، اولین استخدام، حرکت را با چشمان باز است و آنها را در معرض خطر ریسک قرار می دهد. این باید مورد توجه قرار گیرد.”

 

کار در استارتاپ ها می تواند یکی از شایسته ترین شغلی باشد که تا به حال داشته اید، اما می تواند خسته کننده هم باشد. شما ساعت های طولانی کار می کنید، بنابراین مهم است که خودتان انگیزه ای برای تقویت روحیه ی کارکنان داشته باشید. با این حال، مزایا باید فقط به عنوان یک مکمل برای محیط کار خوب باشد.

 

بیگر می گوید: “بسیاری از کارفرماها بر روی داشتن پول و حق و حقوق مناسب تمرکز می کنند، بدون توجه به اینکه مکان کاری باید در درازمدت شادی بخش باشد.”

 

 

استارتاپ ها، بیشتر از برخی از کسب و کارها، به دلیل ماهیت غیر قابل پیش بینی خود، خطر زیادی را متحمل می شوند. همانطور که استخدام می کنید، روی رشد شخصی و حرفه ای کارکنان خود تمرکز کنید. این بهترین راه برای نشان دادن به کارکنان تان است که به آنها توجه می کنید و و ارزش اضافه شدن آنها به تیم تان را درک می کنید.

 

این افراد به تحقق رویاهای شما کمک می کنند، بنابراین به این معنی است که کارمندان شما بخشی از رویای شما را رویای خود می دانند. بیگر توصیه می کند نظرات کارمندتان خود را بشنوید. به آنها توانایی تغییر مسیر کسب و کار را ندهید، بلکه به بازخوردهای آنها احترام بگذارید.

 

به عنوان یک کارآفرین، شما فقط از نظر افرادی که اطراف شما هستند، خوب هستید. احتمالا با این افراد بیشتر از خانواده خود صرف وقت بیشتری خواهید کرد، بنابراین افرادی را پیدا کنید که ویژگی های شخصیتی او با شما تفاهم دارد. ممکن است رویای شما باشد، اما شما نمی توانید آن را به تنهایی دنبال کنید.

 

 

 

برای دیدن منبع، اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *