۸ موردی که هر کارآفرین باید بداند

چگونه یک ایده عالی پرورش دهیم
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

۸ مورد که هر استارتاپ باید بداند

 

چگونه از استارتاپ خود یک تجربه خوب به دست آورید.

 

            مرحله اول استارتاپ در راه اندازی کسب وکار جدید ممکن است هیجان انگیزترین و یا آزار دهنده ترین زمانی باشد که در طول زندگی ممکن است تجربه کنید.

 

  چیزی نمی تواند جادوی شکل دادن فعالیت جدید، پیروز شدن برافکار منفی و موانع موجود را شکست دهد.

 

          در ادامه مواردی آمده است که هر آغاز کننده استارتاپ باید بداند.

 

  1. میدان بازی همیشه متعادل نیست.

 

افراد با پول کافی، کار آفرینانی با سابقه ی خوب، و افراد مشهور و پر آوازه؛ همه ی این افراد کسانی هستند که شانس بیشتری در پیدا کردن اسپانسر و حامی مالی دارند. این که شما با این گونه افراد چقدر رابطه نزدیکی داشته باشید، می تواند در یافتن حامی مالی تأثیر گذار باشد. بنابراین یک  روش آن است که با افرادی که ذکر شد بتوانید رابطه خوبی برقرار کنید یا حداقل کسانی را که تبلیغ کار آن ها را می کنند را بشناسید.

 

 

  1. کسی بی دلیل مشتاق پول دادن به شما نیست.

 

استارتاپ ها در واقع یک ریسک هستند. بانک ها و دیگر مؤسسه های مالی سنتی از دادن وام برای توسعه ی استارتاپ ها خودداری می کنند.

 

تعداد بسیار کمی سرمایه ی مالی برای شروع وجود دارد. اگر استارتاپ خوبی داشته باشید می توانید در شتاب دهنده های استارتاپی شرکت کنید. در لینک های زیر می توانید چند نمونه از این شتاب دهنده ها را ببینید.

http://www.highline.vc/

http://www.feddevontario.gc.ca/eic/site/723.nsf/eng/00752.html

 

  1. شغل روزانه ی خود را حفظ کنید.

 

در حال حاضر از استارتاپ خود نمی توانید درآمدی داشته باشید؛ حتی در یک سال اول مبلغی که از تجارت خود کسب می کنید به اندازه ای نیست که بتوانید قبوض ماهانه خود را پرداخت کنید.

 

  1. کارهایتان را با برنامه ریزی مشخص پیش ببرید.

 

عدم داشتن یک برنامه روشن برای راه اندازی یک کسب وکار خیلی بد است. کارهایی زیادی برای توسعه یک استارتاپ باید انجام شود که بدون برنامه فاجعه بار می شود. شما باید دقیقاً طبق یک فهرست وظایف مشخص پیش بروید.

 

هیچ مرحله ای را برای خود حذف نکنید حتی اگر طولانی و خسته کننده باشد.  کارهای سخت در این مرحله متناظر است با موفقیت در آینده.

 

 

  1. هرچقدر هم که تلاش کنید، بازهم ممکن نیست تمام تخصص هایی را که لازم دارید فرا بگیرید.

 

اداره کردن کسب وکار یک شغل نیست بلکه ۱۲ شغل یا حتی بیشتر می باشد.  ممکن است افرادی را بشناسید که هم زمان انجام چندین کار را اداره می کنند؛ غذا دادن به بچه، نوشتن متن یک نمایش ادبی و…. اما اکثر مردم زمان اندکی برای انجام هم زمان دو کار دارند_ چه برسد ۳ یا بیشتر.

 

بنابراین از همان ابتدا، برای دور کردن دردسرهای احتمالی برای هر تخصصی که نیاز دارید؛ اعم از کتاب دار، حساب دار، منشی، مدیر روابط عمومی و… متخصصش را به کار بگیرید.

 

  1. یک ایده ی خوب به تنهایی کافی نیست.

 

اگر فقط ایده ی خوب کافی می بود، کسانی مانند نیکلا تسلا_ مخترع فلورسنت، موتور القایی، سیم پیچ تسلا و … باید پول دار می بودند، نه فقیر.

 

          بنابراین فقط ایده نیست بلکه چگونگی تبدیل و توسعه ایده و راه اندازی یک کسب وکاری که به وسیله آن درآمد زا باشد، اهمیت دارد.

 

  1. مالک هر تجارت باید یک بازاریاب خوبی باشد.

 

منظور از این عبارت این نیست که هر نفر از شما با اطرافیان تماس بگیرید و از ارائه خدمات شرکت تعریف کنید. یا این که به صورت مدام در فضای مجازی پست منتشر کنید، و کارهای مشتریان را خودتان شخصاً راه بیندازید. بلکه منظور این است که به مارکتینگ توجه داشته باشید، حتی یا به ویژه در مرحله ی شکل گرفتن استارتاپ. یک برنامه برای مارکتینگ ترتیب دهید و آن را  اجرا نمایید.

 

مهم تر آن که شخصاً در هر زمان آماده باشید که در مورد تجارتتان صحبت کنید و آن را شرح دهید. مثلاً من اگر در مورد تجارتتان از شما بپرسم، آیا قادر هستید در چند جمله به گونه ای پاسخ دهید که نه تنها من از شرایط کارتان مطلع شوم بلکه نسبت به آن علاقه مند نیز بشوم؟

 

 

  1. از آغاز کسب وکارتان را صحیح راه بیندازید.

 

در ابتدا، آن را قانونی کنید. اطمینان حاصل کنید که ثبت تجارتتان با شناسه شهروندی شما مطابقت داشته باشد و هم چنین با قوانین دولتی و مالیاتی مطابقت داشته باشد.

 

سعی کنید جلوتر از بقیه فکر کنید و یک چارچوب برای فعالیت های تجاریتان انتخاب کنید. حتماً از بیمه استفاده کنید، چرا که کسب و کار شما برای پیش برد اهداف خود به آن نیاز دارد.

 

بدون بیمه اگر خرابکاری ای رخ دهد، ممکن است منجر به شکست استارتاپ شما شود؛ برای مثال اگر در حین انجام یک مأموریت، یکی از همکاران شما دچار آسیب شود و بیمه هم نداشته باشد، خسارت های مالی نه تنها ممکن است به تجارتتان آسیب بزند، بلکه به خود شما نیز ضربه خواهد زد.

 

هدفتان از ایجاد استارتاپ رسیدن به موفقیت باشد، نه شکست.

 

                   آغاز یک تجارت به اندازه ی کافی زمان بر و هزینه بر است و روح و روان فرد را درگیر می کند؛ به طوری که من از این که بشنوم گروهی وارد این فرآیند شده است و شکست خورده است، به شدت متنفرم. اگر با خواندن این مقاله دستاوردهای خوبی کسب کرده اید و زمان و انرژی خوبی را ذخیره نموده اید، آن گاه این مقاله به هدف خود رسیده است.

 

 

 

برای دیدن منبع، اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *