۵ نکته مدیریت مالی برای کسب و کارهای کوچک

کاربرد فناوری blockchain در حوزه ی انرژی
۷ مرداد ۱۳۹۷
چگونه باید مدیریت شما با مقیاس استارتاپتان تغییر کند
۱۶ مرداد ۱۳۹۷

 هنگام شروع یک کسب و کار، نوسانات درآمد عادی است و صاحبان سرمایه تلاش می کنند تا درآمد ثابت داشته باشند. افزایش هزینه های نیروی انسانی و هزینه های تکنولوژی مسئولیت مدیریت مالی بهتر را سنگین تر می کند.

 

صاحبان کسب و کار کوچک می توانند از نکات مدیریت مالی زیر استفاده کنند که به آنها کمک می کند تا از چالش های اولیه مالی گذر کنند و حتی از پیش این مشکلات را بدانند. استفاده از آخرین راه حل های تکنولوژیکی در ابتدا مفید خواهد بود و صاحبان کسب و کار نباید آنها را نادیده بگیرند.

 

 

۱.از راه حل های رایانش ابری Cloud Computing استفاده کنید

آخرین گزارش ها حاکی است که کسب و کارهای کوچک برای راه حل های مدیریت مالی موجود در cloudها، به دلیل فراوانی گزینه های رایگان یا کم هزینه ی در دسترس و موانع ورود به سیستم کمتر، از این تکنولوژی برای مدیریت مالی شرکت خود استفاده می کنند. این روند به سرعت در حال پیشروی است؛ چرا که هزینه های تکنولوژی بسیار ارزان تر از استخدام کارمندان بیشتر است.

 

 

مدیریت صورتحساب ها و امور مالی یک کار پیچیده است و همچنین می تواند به شدت استرس زا باشد. بسیاری از شرکت ها این را فرصتی برای کمک به کسب و کارهای کوچک در این حوزه می بینند. چندین نرم افزار حسابداری در cloud موجود است که نه تنها صرفه جویی در امور مالی را بهتر می کند، بلکه به تصویب تصمیم های موثر کسب و کار کمک می کند.

 

  1. زنجیره منبع مالی خود را مدیریت کنید.

به منظور مدیریت زنجیره منبع مالی به طور صحیح، صاحبان کسب و کار کوچک باید اطمینان حاصل کنند که نظارت دقیق در این فرایند وجود دارد همچنین از امکان وجود افراد واسطه که ممکن است  هزینه ها را بیشتر کنند، جلوگیری کنند. مدیریت زنجیره مالی کارآمد برای معامله بین شرکت های تجاری و مشتری( (B2C مرسوم تر است. چنین کسب و کارهایی باید روند زنجیره مالی را هر زمان دوباره ارزیابی کنند.

 

۳.برای ریسک آماده باشید

بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸، به کسب و کارها آموخته است برای انواع خطرات احتمالی آماده باشند. از این رو، ارزیابی ریسک باید جزء جدایی ناپذیر از برنامه ریزی کسب و کار و مالی باشد. کسب و کارهای کوچک باید در هنگام مدیریت جریان نقدی بسیار مراقب باشند و اطمینان حاصل کنند که در صورت هرگونه آشفتگی در محیط کسب و کار، یک استراتژی خطر وجود دارد.

 

  1. بدون کاغذ کار کنید.

 

وقتی تصمیم بگیرید بدون کاغذ کار کنید حتما از میزان صرف جویی شگفت زده می شوید نه تنها کاهش هزینه در کسب و کار را تضمین می کند، بلکه به شما کمک می کند که برای محیط زیست خود تلاش کنید. مشتریان هم دوست دارند  با کسب و کارهایی که بیشتر از نیازهای اجتماعی و زیست محیطی آگاهی دارند، شریک باشند.

 

  1. پیوستن به دستگاه خودت را بیار BYOD Trend (Bring Your Own Device)

بعید است که کسب و کارهای جدید مشکل بردن دستگاه خود (BYOD) را تجربه نکرده باشند. کارآفرینان هوشمند با ترویج استفاده از ابزارهایی مثل تلفن هوشمند، تبلت در طول ساعت کاری به آنها کمک می کند تا با مسائل زودتر کنار بیایند.

 

 

گزارش AMI بیان می کند که هزینه های گوشی های هوشمند در هند در میان دارندگان پروتکل  SMB به طور پیوسته افزایش یافته است. براساس آمار و ارقام AMI در سال ۲۰۱۳ دارندگان پروتکل SMB در هند، ۵۵ درصد از کسب و کارهای کوچک و ۴۳ درصد از تجارت های متوسط، در حال حاضر سیاست های BYOD را اجرا می کنند.

 

این گزارش همچنین بیان می کند که دارندگان SMB با اجرای چنین سیاست هایی از مزایای مالی برخوردار هستند. این صرفه جویی در هزینه سخت افزار، باعث افزایش بهره وری کارکنان می شود، به عنوان اینکه آنها قادر به دسترسی به دستگاه خود را در هر زمان در هرمکانی هستند.

 

 

برای دیدن منبع، اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *