۸ نکته ی اقتصادی برای کارآفرینانی که در آستانه ی راه اندازی یک استارتاپ هستند

چگونه باید مدیریت شما با مقیاس استارتاپتان تغییر کند
۱۶ مرداد ۱۳۹۷
به عنوان یک کارآفرین به چه مهارت هایی نیاز دارید؟
۱۳ شهریور ۱۳۹۷

چگونه پایه های اقتصادی یک کسب و کار پایدار را بنا نهیم؟

من کسب وکارهای فراوانی را تجربه کرده ام. ساختن یک شرکت از نقطه ی صفر، یکی از سخت ترین کارهایی است که تاکنون انجام داده ام.

اگر در فکر راه اندازی یک استارتاپ هستید، باید به نشانه ی احترام کلاهم را برایتان بردارم زیرا کار بسیار مشکلی است. در ادامه هشت نکته آورده شده که به شما کمک می کند تا از برخی اشتباهات اقتصادی رایج که کارآفرینان در آغاز راه اندازی یک کسب و انجام می دهند، خودداری کنید.

  1. مدیریت حساب جاری.

استارتاپ ها به دلایل مختلفی با شکست مواجه می شوند، اما یکی از رایج ترین دلایل، اتمام سرمایه است. شما باید به طور دقیق بدانید هر یک دلاری که به دست می آورید از کجا آمده و هر یک دلاری که خرج می کنید، کجا خرج شده است.

اگر بالای سر دخل و خرجتان نایستید، کسب و کار خود را در موقعیت بسیار خطرناکی قرار داده اید. مهم نیست ایده تان چقدر خوب باشد، وقتی پولتان تمام شود به در بسته می خورید. بنابراین بودجه بندی کرده و طبق آن عمل کنید.

  1. زیر نظر داشتن تمام هزینه ها.

با شروع یک استارتاپ، هزینه های بسیاری از هر سو به سمت شما هجوم می آورد. در ابتدای کار حتی استخدام یک کارمند تمام وقت نیز کم هزینه نخواهد بود، بنابراین از نرم افزارهای حسابداری استفاده کنید تا سازماندهی شده پیش روید.

با انجام این کار نه تنها به مدیریت حساب جاری تان کمک می کنید، بلکه پرداخت مالیات سالانه نیز آسان تر خواهد شد. هم زمان با رشد استارتاپتان، باید به فکر استخدام یک حسابدار حرفه ای باشید.

  1. محدود کردن هزینه های ثابت در ابتدای کار.

در مراحل مقدماتی یک استارتاپ، پایین نگه داشتن هزینه ها کلید طول عمر آن استارتاپ است. شما نیازی به یک دفتر مرکزی بزرگ در قلب شهر و یا سه وعده غذای کامل در طول روز ندارید.

کم خرج کنید تا بتوانید بخش اعظم سرمایه تان را به رشد استارتاپتان اختصاص دهید، این گونه قادر خواهید بود روزی سرتان را بالا بگیرید. تعداد بسیاری از استارتاپ ها بر مسائلی مانند داشتن اداره ای مجلل با امکانات کامل تمرکز می کنند و فراموش می کنند آنچه باید در صدر اولویت آنها قرار گیرد تولید درآمد است.

۴.خوش بین باشید اما خود را برای بدترین حالت آماده کنید.

در شروع یک استارتاپ هرگز نخواهید دانست چه اتفاقی می تواند رخ دهد، بنابراین بهترین کار این است که خود را برای بدترین موقعیت احتمالی آماده نمائید. منبع درآمد و کار خود را تا زمانی که استارتاپتان می تواند آن درآمد را جبران کند، متوقف نکنید.

ذخایر شخصی و کاری خود را در یک حساب اضطراری نگهداری کنید. هیچ گاه آمادگی کامل برای شرایط سخت وجود ندارد. متاسفانه این شرایط اغلب زمانی که انتظارش را ندارید، پیش می آید. شما به عنوان یک کارآفرین، در قبال کارمندانتان مسئولیت دارید. بنابراین مقداری از درآمدتان را، هرچند اندک، صرف سرمایه گذاری کنید. هر مقداری که باشد بهتر از هیچ است. از موقعیت های سرمایه گذاری که به سرمایه ی کم نیاز دارد، استفاده کنید.

  1. هر دقیقه از زمانتان ارزش دارد.

در یک کلام، وقت طلاست.

هیچ چیز با ارزش تر از زمانتان نیست. هر روز مقدار مشخصی زمان در اختیار دارید، بنابراین برای وظایف روزانه ی خود برنامه ریزی نمائید. هر ثانیه ای که به انجام کاری غیرمرتبط با کسب و کارتان می پردازید، هدر دادن زمان و در نتیجه هدر دادن سرمایه است.

  1. بر نیاز مشتری تمرکز کنید.

بدون وجود مشتری، کسب و کاری وجود نخواهد داشت. هر چه زودتر دریابید نیاز مشتری را چطور پاسخ دهید، احتمال اینکه بتوانید آن را عملی کنید بیشتر خواهد شد. اگر راه های گوناگونی برای پاسخ گویی به نیاز مشتری یافتید، راه بهینه برای کاهش هزینه هایتان را انتخاب کنید.

در ابتدا آزمودن همه ی راه ها، به لحاظ هزینه های زمانی و اقتصادی غیر ممکن است، بنابراین بر سودآورترین روش تمرکز کنید. وقتی با موفقیت یک روش را به پایان برسانید، ظرفیت اقتصادی برای بررسی موقعیت های دیگر را نیز به دست می آورید.

۷.حواستان به خودتان باشد.

کار سخت و وقف کردن خودتان در کار، غذایی روی میزتان نخواهد گذاشت. باید به خودتان حقوق دهید. نیاز نیست با حقوق بالا خودتان را در ابتدای کار تشویق کنید، اما حواستان باشد به مقداری که برای گذران زندگی کافی باشد به خودتان حقوق دهید.

وقتی دغدغه ی مالی برای زندگی شخصیتان نداشته باشید، تمرکز بسیار بیشتری بر کارتان خواهید داشت. شما نمی توانید برای همیشه رشته ی فرنگی بخورید، گاهی به خود آسان بگیرید.

  1. اهداف اقتصادی در نظر بگیرید.

به جای گفتن این جمله که “می خواهم کسب و کاری چند میلیون دلاری بسازم” باید اهداف اقتصادی بزرگ را به هدف های کوچک تر که قابل دستیابی و اندازه گیری هستند، تقسیم کنید.

هدف های اقتصادی ماهیانه، هفتگی و یا حتی روزانه، کمک می کند تا در مسیر بمانید و اصلاحات لازم برای داشتن رشد ثابت را اعمال کنید. پشت سر گذاشتن اهداف کوچک تر به شما اعتماد به نفس لازم برای قدرتمند ماندن در مسیر کارآفرینی را هدیه می دهد.

برای دیدن منبع اینجا را کلیک کنید.

نویسنده: جاناتان لانگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *