۹ راه که شبکه سازی موفق به زنان کارآفرین قدرت می بخشد
۱ مهر ۱۳۹۷
نکاتی در مورد شبکه سازی برای کارآفرینان جوانی که می خواهند جدی گرفته شوند
۱۳ مهر ۱۳۹۷

شکست در مقابل برندهای بزرگ را متوقف کنید!

 

بر کسی پوشیده نیست که مشتریان قبل از انتخاب کالا یا خدمات، درباره ی گزینه های موجود تحقیق می کنند. امروزه، این اتفاق با یک جست و جوی پنج دقیقه ای در وبسایت و رسانه های اجتماعی امکان پذیر است. مشتری می خواهد بداند آیا کار شما خوب است و از آن مهم تر، آیا می تواند به شما اعتماد کند.

 

ایجاد اعتماد چیزی است که با هربار تعامل مستقیم به وجود می آید، اما داشتن یک برند حرفه ای کمک می کند که این اعتماد حتی قبل از آنکه مشتری با شما گفت و گویی داشته باشد، به وجود آید. ایجاد یک برند قابل اعتماد چیزی فراتر از یک نام پر آوازه و یک وبسایت بلند بالا است.

 

من سال های بسیاری را به ایجاد برندهای حرفه ای برای خودم و دیگران گذراندم و به هسته ی اصلی ساخت اعتماد و جلو زدن از رقیبان دست یافته ام. تبدیل شدن به یک برند نیازمند صرف زمان، تلاش و سرمایه است، که حاصل آن درآمد و رشد اقتصادی است.

 

 

در ادامه هفت راه برای اینکه از همین حالا برند حرفه ای خود را بسازید آورده شده است.

 

 

  • استخدام طراحان حرفه ای

لوگوی شما آینه ی تمام نمای کسب و کار شماست. از آنجایی که لوگو نمادی از محتویات وبسایتتان است، طراحی آن را به شخص یا شرکتی که به طور خاص در حوزه ی طراحی لوگو کار میکند بسپارید. من از دو شرکت معروف ۹۹designs و LogoBee استفاده کردم و با اعمال سلیقه ی شخصی در نهایت پس از حدود ۱۰ روز به نتیجه ی مورد نظر رسیدم.

 

پس از آماده سازی لوگو، یک طراح وب استخدام کنید. از سایت هایی چون iStock عکس های با کیفیت خریداری کنید تا وبسایتی منحصر به فرد داشته باشید.

فراموش نکنید که از خود و اعضای گروهتان نیز عکس بگذارید و برای این کار از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید.

برای این بخش پول خرج کنید و مطمئن باشید ارزشش را دارد.

 

  • از پیغام گیر صوتی مناسب استفاده کنید.

اولین تجارت الکترونیک من تنها دو کارمند داشت، یعنی من و پدرم. اما مشتریان با تماس با ما متوجه این موضوع نمی شدند. از اولین اقدامات من خرید یک شماره تلفن بود.

 

وقتی مشتریان با آن شماره تماس می گرفتند، سیستم به صورت خودکار با جمله ی “بابت تماس شما متشکریم” به آنها خوش آمد می گفت و گزینه های ارتباط با بخش فروش، بخش مالی و خدمات را به آنها ارائه می داد.

 

پاسخگوی همه ی بخش ها خود من بودم! اما از آنجایی که مشتریان باور داشتند که ما شرکت بسیار بزرگی هستیم، توانستیم کسب و کار قابل توجهی به راه بیاندازیم.

 

  • از لوگوی شرکت هایی که با آنها در ارتباط هستید استفاده کنید.

 

 

برای کسب شهرت با سایر کسب و کار ها به رقابت نپردازید. بلکه از سابقه ی آنها برای اعتبار بخشیدن به خود استفاده کنید. لوگو و نام آنها را در وبسایتتان قرار دهید، حتی اگر فقط شرکتی هستند که از آن کالایی خریداری می کنید.

 

رستوران ها اغلب این کار را می کنند. تاکنون چند بار منوی رستورانی را باز کرده و متوجه لوگوی محصولات کوکا یا پپسی شده اید؟ در مورد سالن آرایشی که می روید چطور؟ اگر از صفحه های اجتماعی آن بازدید کنید، احتمالا نام برندهایی که از کالاهایش استفاده می شود را خواهید دید.

 

با به کار بردن این این روش، علاوه بر اطلاع رسانی درباره ی موادی که برای ساخت کالا یا خدمات به کار می برید، نام تجاری خود را نیز به رسمیت می رسانید.

 

  • نظرسنجی از مشتریان

 

 

هربار که می خواهم لباس یا کفش جدیدی را از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنم مانند اکثر افراد به بررسی نظرات مردم درباره ی کالای مورد نظرم می پردازم. واضح ترین روش نیز مشاهده ی تعداد ستاره هایی است که مشتریان به طور میانگین از مجموع پنج ستاره به آن کالا امتیاز داده اند. سیستم پنج ستاره را هر جایی می توانید ببینید. نمونه های معروف شرکت هایی که از این سیستم استفاده می کنند آمازون و موتور جستجوی گوگل است.

 

  • سیاست های حفظ حریم خصوصی و امنیت مصرف کنندگان را اعمال کنید تا اعتماد مشتری را به دست آورید.

اگر به تازگی اخبار دیده باشید، با مشکلات امنیتی که مشتریان با آن مواجهند آشنا هستید.

این موضوع برای مشتریان بسیار مهم است که شما چگونه اطلاعات شخصی آنها را نگهداری می کنید.

از این موضوع به نفع خودتان سود ببرید و یک سیستم امنیتی ایجاد کنید.

 

وقتی مشتری به درگاه پرداخت هدایت می شود، وجود نشان امنیتی این اطمینان را به او می دهد که اطلاعاتش محفوظ خواهد بود و در نتیجه به برند شما اعتماد خواهد کرد.

  • در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید و از آن برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید.

از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با طرفدارانتان استفاده کنید. لازم نیست در همه ی رسانه ها حضور داشته باشید. در این مورد تحقیق کنید که کدام رسانه طیف وسیعی از مخاطبین شما را پوشش می دهد و بر همان تمرکز کنید. با ایجاد تبلیغات هدفمند در صفحاتی چون فیسبوک و اینستاگرام می توانید شناخت بهتری از برندتان را به افراد عرضه کنید.

 

  • یک صفحه ی مطبوعاتی ایجاد کنید.

تصور کنید یک روزنامه می خواهد با شما راجع به کسب و کارتان مصاحبه کند. ممکن است برایتان جالب باشد که چه کسی آن مقاله را پس از آنکه چاپ شد، خواهد خواند. می توانید تمام گزارش ها و مقالات را در وبسایتتان بارگذاری کنید تا شاهد قدرت مطبوعات باشید. اینگونه کسب و کاری قانونی خواهید داشت که شما را به عنوان یک فرد حرفه ای که ارزش گفت و گو را دارد، معرفی می کند.

 

این موارد در نگاه اول ساده به نظر می رسند. اما رشد کسب و کارتان در فضای مجازی نیازمند گذر زمان است، اما هر تغییر کوچکی تأثیر خودش را خواهد گذاشت. اگر نوع نگاه مشتری به برند شما در اولویت باشد، خواهید دید که در زمان کوتاهی رشد سریعی خواهید داشت.

هر قدمی که در راستای جلب اعتماد مشتریان بردارید، پایه های ساخت یک برند حرفه ای را ایجاد می کند.

 

متشکریم که این مقاله را خواندید. اگر پیشنهاد یا انتقادی راجع به مقاله های آینده دارید، خوشحال می شویم آن را در بخش “دیدگاه” با ما درمیان بگذارید.

 

منبع: سایت entrepreneur

برای دیدن منبع، اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *