۴ نکته برای عنوان ایمیلی که نظر خواننده ها را جلب کند

بهترین راه جهت کشف ایده (قسمت دوم)
۲۷ آذر ۱۳۹۷
کارگاه روابط عمومی استارتاپ ها
کارگاه روابط عمومی استارتاپ ها
۴ دی ۱۳۹۷

درست است که محتوای ایمیل می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا در ذهن مشتریان باقی بمانید، اما باید اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما قبل از خوانده شدن دور ریخته نشوند.

 

همه ی ما شنیده ایم که محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. با وجود اینکه این موضوع می تواند غلط باشد، اما حقیقت دارد که یک محتوای ارزشمند می تواند به شما کمک کند تا نظر مشتریان را جلب کرده و رابطه ی خود با آنها را تقویت کنید. منظور از محتوا نیز تمام مطالبی است که در وبلاگ ها، خبرنامه ها، فیلم ها، پادکست ها، تصاویر و سایر رسانه های دیجیتال، به انتقال پیام شما کمک می کند.

 

 

با وجود اینکه رسانه های اجتماعی فراوانی به وجود آمده، اما ایمیل هنوز هم به عنوان یکی از باصرفه ترین و قدرتمند ترین ابزارها برای به اشتراک گذاشتن محتوا با مشتریان شناخته می شود. حجم زیادی از ایمیل ها که روزانه در صندوق نامه های دریافتی به دست ما می رسد، ما را مجبور به دسته بندی کردن آنها می کند. اگر شما هم مثل من باشید، حتماً هر بار که در حال زیر و رو کردن ده ها ایمیل دریافتی بودید، این عبارات را با خود گفته اید: “این یکی جالبه”، “این را نگه می دارم، شاید بعداً به دردم خورد»، “حذف”، “جالبه” و “حذف”. اگر محتوای پیام به خوبی انتخاب شده باشد، حس کنجکاوی شما را بر می انگیزد و وقتی بد انتخاب شده باشد، به سطل زباله منتهی می شود.

 

مقاله مرتبط: ۱۰ روش شبکه سازی برای کارآفرینان

 

برای اینکه دریابید چه نکاتی ارسال پیام شما را موفقیت آمیز می سازد، نگاهی به صندوق دریافتی خود و ایمیل هایی که به تازگی از کسب و کارهای مختلف برای من فرستاده شده انداختم و بررسی کردم که کدام یک نظرم را جلب کرده و دلیل آن چه بوده است. بنابراین ایمیل هایی که توجه مرا جلب کرد و سریعاً به سطل زباله منتقل نشد در دسته ی جداگانه ای قرار دادم.

 

تازگی

نصب کف پوش چیزی است که اغلب صاحب خانه ها فقط یک بار آن را انجام می دهند. با این وجود، شرکتی که کف پوش خانه ی من را نصب کرد، در طول سال نکاتی درباره ی هر آن چه که به کف پوش ها مرتبط می شود برای من می فرستد. آنها این کار را با ارسال تصاویری از قبل و بعد از انجام پروژه هایشان، خیلی خوب انجام می دهند. چه کسی از ایده هایی برای تزئین خانه خوشش نمی آید؟ در طول سال‌ها، این شرکت کسب و کارش را گسترش و دامنه ی خدماتش را افزایش داده است. با اینکه من از هیچ کدام از خدمات جدید این شرکت استفاده نکرده ام، اما محصولات آن را به آشنایانم معرفی کردم.

 

اگرچه این شرکت یک بار خرید را تضمین می کند، اما پیوسته در مورد بهبود و نگهداری محصولاتش اطلاعات مفیدی را ارسال می کند. از همه مهم تر اینکه وقتی در عنوان پیام کلمه ی “جدید” نوشته شده باشد، توجه من بیشتر جلب می شود.

 

 

زمان های ویژه از سال

آیا کسب و کار شما جنبه ی فصلی دارد؟ اگر یک گل فروش هستید، انتظار می رود که یک روز پیش از روز ولنتاین یا روز مادر، ایمیلی از طرف شما ارسال شود. اگر شما آن ایمیل را نزنید، مطمئن باشید رقیبتان این کار را خواهد کرد. اگر کار شما واقعاً خوب باشد، فردی که قبلاً از شما گل خرید باشد برای سالگرد ازدواج یا تولد همسرش مجدد از شما خرید خواهد کرد. به عنوان مثال، شرکتی که من عینک طبی ام را از آن خریدم، هر سال برای یادآوری تعیین نمره ی چشم به من ایمیل می زند. مثال دیگر راهنمایی هایی برای آمادگی در مقابل گردباد است که قبل از شروع فصل آن برای شهروندان فرستاده می شود. اگر شما از مناسبت ها و شرایط به نحو صحیح بهره نبرید، فرصت برقراری ارتباط با مشتریانتان را در زمانی که به خدمات شما نیاز دارند، از دست می‌دهید.

 

مقاله مرتبط: نکته ای برای اجرای کمپین های اینفلوینسر مارکتینگ

 

یک پیشنهاد ویژه که به معنای واقعی ویژه باشد

اگر شما هر هفته ایمیلی ارسال کنید که محتوی پیشنهاد ویژه ای باشد، پس از یک یا دو ماه آن پیشنهاد دیگر خیلی ویژه به نظر نخواهد آمد. کاربران و مشتریان دیگر پذیرای پیام ها و محصولات شما نخواهند بود و شروع به کنار گذاشتنتان می کنند. اما اگر مشتریانتان به ندرت پیشنهاد ویژه ای دریافت کنند احتمال آن که به آن توجه ویژه داشته باشند بسیار بالا می رود. من در صندوق پیام های دریافتی ام، چند ایمیل از کسب و کارهای کوچکی پیدا کردم که هر سال تخفیف ویژه ای برای محصولاتشان می گذارند. اینگونه بازاریابی مناسبی شکل می گیرد که باعث ایجاد هیجان در مشتریان و سوق دادن آنها به سمت آن کسب و کار می شود.

 

 

ارتباط پیوسته و نزدیک

شرکت های بزرگ، میلیون ها دلار برای کمپین های بازاریابی خرج می کنند که طراحی شده اند تا برند شرکت ها را به مردم معرفی کنند و بخش انسانی این کسب و کارها را نشان دهند. کسب و کارهای کوچک در این مورد از خیلی جهات برتری دارند، زیرا کسب و کار آنها شخصی است. کافی است خود را معرفی کنید. هرگاه من ایمیلی راجع به مأموریت یا هدف یک کسب و کار دریافت می کنم، تمایل دارم بیشتر درباره ی آن بدانم. اگر کسب و کار شما حامی خیریه ای است که برای مبارزه با سرطان تلاش می کند و کارمندان شما در آن ایفای نقش می کنند، بگذارید مشتریانتان در جریان این موضوع باشند. اگر تیم کوچکی که شما حامی آن بودید در مسابقات قهرمانی برنده شد، یا حتی اگر برنده هم نشد، ایمیلی را به همراه عکس اعضای تیم برای مشتریانتان ارسال کنید. اگر در حال جشن گرفتن رویداد مهمی هستید، مثلاً ۱۵ ساله شدن کسب و کارتان، با ارسال ایمیل مشتریانتان را از این موضوع با خبر کنید.

 

هر کدام از ایمیل هایی که ارسال می کنید، باید مشتریانتان را با محتوایی که بیشترین هماهنگی را با آنها دارد رو به رو سازد. به یاد داشته باشید که اگر مشتری ها را به بازدید از وبسایتتان ترغیب کنید، احتمال آنکه از شما خرید کنند بسیار افزایش می یابد.

 

مقاله مرتبط: راهنمای گام به گام راه اندازی یک کسب و کار

 

در ورزش معمولاً گفته می شود که حفظ جایگاه در اوج، سخت تر از رسیدن به اوج است. این نکته در مورد کسب و کار نیز صدق می کند. نگه داشتن مشتری بسیار حیاتی است و استراتژی بازاریابی از طریق محتوا، راه بسیار خوبی برای ارتباط با مشتریان، ساخت برند و افزودن ارزش ها است. سعی کنید اطلاعات مفید و ارزنده ای ارائه داده و تعهد خود به جامعه را نشان دهید. پیشنهادهای ویژه و رویدادهایی که مشتریانتان به آن راغب هستند، ایجاد کنید. شاید پیام های پرمحتوای شما به سرعت به فروش محصول نیانجامد، امّا به مشتریانتان نشان می دهد که شما به آنها توجه دارید و با آنها در تعامل هستید.

 

شما نیز نگاه کنجکاوانه ای به صندوق پیام های دریافتی خود بیاندازید. ایده‌ها و راه هایی که برای ارتباط بهتر با مشتریانتان پیدا می کنید، شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

 

متشکریم که این مقاله را خواندید. اگر پیشنهاد یا انتقادی راجع به مقاله های آینده دارید، خوشحال می شویم آن را در بخش “دیدگاه” با ما درمیان بگذارید.

 

برای دیدن منبع، اینجا را کلیک کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *