۴ تکنیک برای تبدیل شدن به یک کارآفرین نخبه

۱۰ راه برای مدیرانی که می خواهند به جای بدتر کردن مشکلات، آنها را حل کنند
۲۱ بهمن ۱۳۹۷
چگونه مدیری باشیم که افراد را ترغیب به تغییر می کند؟
۷ اسفند ۱۳۹۷

زمان خواندن: ۴ دقیقه

 

 

ورزشکاران حرفه ای سخت تمرین می کنند و به طور دقیق تغییرات بدن خود را تحت نظر دارند. یک تیم از حرفه ای ترین ها در کنار آنها هستند تا به آنها کمک کنند. این راهی است که می توانند به جمعیت یک درصد بهترین های حرفه ی خود بپیوندند و برای دستیابی به آن هر کاری لازم باشد انجام می دهند.

 

وضعیت کارآفرینان نیز مشابه همین حالت است. در این که مطالعه ی مقالات، تماشای ویدئوها و گوش دادن به پادکست های یک درصد از بهترین کارآفرین ها مانند وارن بوفت، جف بیزوس، ایلان ماسک و ریچارد برانسون، به آنها کمک می کند شکی وجود ندارد. زیرا انها کارافرینانی هستند که در حال تغییر دادن دنیا و معرفی نگرش های مختلفی درباره ی کارآفرینی و تأثیرات آن هستند. لازم نیست اسم شناخته شده ای داشته باشید و یا هرچه کارافرینان مطرح دارند، داشته باشید تا به جمعیت یک درصدی بپیوندید. ۴ روش وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید در آنچه انجام می دهید بهترین باشید و رشد چشمگیری را در کسب و کار خود شاهد باشید.

 

هرچه بیشتر درباره ی خود بدانید کمک می کند تا تشخیص دهید چه زمانی بیشتر تلاش کنید و چه زمانی به خود استراحت دهید.

 

۱.به طور واضح مشخص کنید که کجا دارید می روید.

یکی از بزرگترین راهنمایی هایی که می توانید به خود بدهید خودآگاهی بالا است. هرچه بیشتر درباره ی خود بدانید کمک می کند تا تشخیص دهید چه زمانی بیشتر تلاش کنید و چه زمانی به خود استراحت دهید. می فهمید که کدام راه ها در مورد شما پاسخ می دهد و کدام راه ها برای شما تأثیری ندارد.  همچنین در می یابید که چه کارهایی را اجراء خواهید کرد و از انجام چه کارهایی سر باز می زنید. همه ی این ها کمک می کند تا بازدهی بالاتری داشته باشید.

 

شما باید خود را بشناسید. واضح است که بدون اطلاع از موقعیت فعلی خود، نمی توانید به جایی برسید. بنابراین اطلاع از اینکه الان کجا هستید کمک می کنید تا بدانید به کجا خواهید رسید. پیشرفت به معنای همواره تلاش کردن است. ایده آل خود را تعیین کرده و با تمام قوا به سمت آن حرکت کنید.

 

  1. هر آنچه که مناسب زندگی و کسب و کارتان نیست را دور بیاندازید.

احتمالاً شنیده اید که افرادی که دور و برتان جمع می کنید، تأثیر مستقیم بر نگرش و اعمال شما دارند. حقیقت فراتر از این است. افراد منفی و راحت طلب شما را پائین می کشند. زیرا خصوصیات آنها بر ذهنیت شما تأثیر گذار است. بدبینی را به هر شیوه ای که وجود دارد از زندگی خود بزدایید. زیرا تا وقتی همراهتان باشد مانند وزنه ای از شانه هایتان آویزان است.

 

لزومی ندارد هرچه اکنون در زندیگیتان است تا ابد همان جا بماند. برخی چیزها در دوره ای مناسب است، اما بعد از آن باید کنار گذاشته شود. خودآگاهی کارآفرینان برتر به آنها کمک می کند تا تشخیص دهند چه چیزهایی لازم است و چه چیزهایی به آنها در رسیدن به اهداف کمک نمی کند. آنها از اتخاذ تصمیمات سخت هراسی ندارند.

 

  1. درباره ی نبردهایی که در سر دارید واقع گرا باشید.

نبرد بزرگی برای پیوستن به یک درصد بهترین ها در ذهنتان ایجاد خواهد شد. ذهن انسان در موقعیت های مختلف زیبا و حتی ترسناک خواهد شد. ما انسان ها معمولاً مسائل را بزرگتر از آنچه در حقیقت است می بینیم. تحت کنترل قرار دادن افکار و احساسات، کمک می کند تا کسب و کارتان را به مرحله های بالاتر ارتقاء دهید. طبیعی است افکار منفی و ناراحت کننده ای در سر داشته باشید. اما، پاسخ به این افکار باید تحت کنترل شما باشد. یا باید تسلیم مشکلات شوید یا تلاش کنید تا از آنها عبور کنید. یک درصد از بهترین ها می دانند که اکثر شرایط راه حل در رو دارد.

 

  1. به طور دائم در تلاش باشید.

افکار، کلمات، برنامه ها و تصمیمات شروع خوبی هستند، اما باید با عمل همراه باشند. برای رشد در کسب و کارتان باید همواره در حال تلاش باشید.

 

 

این تلاش شامل ایجاد پایه های قوی برای کسب و کار، بازاریابی، ایجاد محتوا و مشارکت است. هر آنچه باعث پیشرفت کسب و کارتان می شود باید انجام دهید. بیش از هر چیزی باید به این نکته توجه کنید. نباید اجازه دهید ترس از رد شدن یا کمبود اعتماد به نفس، شما را از تلاش برای رسیدن به تمام اهدافتان باز دارد. باور کنید که شایسته ی رسیدن به آزوها و زندگی و کاری که خشنود و راضیتان کند را دارید.

 

متشکریم که این مقاله را خواندید. اگر پیشنهاد یا انتقادی راجع به مقاله های آینده دارید، خوشحال می شویم آن را در بخش “دیدگاه” با ما درمیان بگذارید.

 

برای دیدن منبع، اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *