چرا بازاریابی از طریق ایمیل هنوز هم از دیگر رسانه های اجتماعی بهتر عمل می کند؟

چگونه مدیری باشیم که افراد را ترغیب به تغییر می کند؟
۷ اسفند ۱۳۹۷
آنچه لازم است درباره ی تأمین مالی کسب و کارتان بدانید
۲۱ اسفند ۱۳۹۷

زمان خواندن: ۵ دقیقه

 

صبر و دقت در چگونگی استفاده از ایمیل، آن را به بهترین کانال ارتباطی شما تبدیل خواهد کرد.

 

آمارها نشان می دهد که ماهانه بیش از ۵/۲ میلیون کاربر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. همین موضوع باعث شده است تا شرکت ها بخش بزرگی از بازاریابی خود را بر حضور آنلاین متمرکز سازند. البته این اشتباه است که فکر کنیم رسانه های اجتماعی تنها راه دسترسی به مشتریان است. به خاطر داشته باشید که آمار دیگری نیز می گوید ۷/۳ میلیون کاربر فعال استفاده کننده از ایمیل نیز در دنیا وجود دارد. در حقیقت، طبق مطالعات انجام شده ۷۲ درصد از مردم ترجیح می دهند مطالب تبلیغاتی را از طریق ایمیل دریافت دارند، در حالی که تنها ۱۷ درصد مایلند پیام تبلیغاتی را در سطح رسانه های اجتماعی دریافت کنند. به علاوه، ۳۹ درصد از افراد می خواهند که محتوای تبلیغ به جای آنکه صرفاً تبلیغاتی باشد، حاوی اطلاعاتی درباره ی محصول باشد.

 

 

موضوع حائز اهمیت این است که باید ایمیل های خود را متناسب با نسل رسانه های امروز طراحی کنید. هیچ کس از ایمیل های ناخواسته خوشش نمی آید، اما با عمل به نکاتی که در ادامه آمده است قادر خواهید بود پیام با محتوای مناسب را در زمان مناسب آن ارسال و ایمیل را به کانال ارتباطی ارزشمندی برای خود تبدیل کنید.

 

  1. اولین ها

اغلب ایمیل هایی که لغو می شوند آنهایی هستند که گیرنده انتظار دریافتشان را نداشته است. پس پیام هایی که به نوعی با گیرنده مرتبط باشد شانس بالاتری برای خوانده شدن دارد. برای شروع می توانید با یک پیام خوشامدگویی، یک پیشنهاد ویژه و یا هر ایده ی مناسبی که به ذهنتان می رسد اطلاعات لازم را به مخاطب ارائه داده و او را به سمت محصول خود فرا بخوانید.

 

برای مثال، شرکت اوبر برای افرادی که به تازگی در اوبر عضو شده اند ایمیل خوشامدگویی به همراه خلاصه ای از مزایای اوبر برای مشتریان و راهنمای استفاده از سرویس را ارسال می کند. همچنین بعد از اولین استفاده از سرویس توسط مشتری، ایمیلی با محتوای تشکر از مشتری، پیشنهاد تخفیف در ازای دعوت دوستان به استفاده از سرویس و لینکی جهت دریافت نظرات ارسال می شود.

 

محتویات ایمیل های شما بسته به نوع محصولتان می تواند متفاوت باشد. ایمیل یادآوری مناسبت ها و تخفیف های ویژه را نیز از یاد نبرید.

 

 

  1. دعوت از مشتریان سابق

ایمیل خوشامد گویی برای اعضای جدید بسیار مهم است ولی از آن مؤثرتر ایمیل به مشتریان سابقی است که خیلی وقت است خبری از آنها ندارید. ارسال مطالب ویژه برای آنها، کمک می کند تا دوباره به سمت شما برگردند.

 

همانطور که جستجوی مخاطبین و مشتریان جدید ایده ی بسیار خوبی است، نگه داشتن مشتریان کنونی نیز بسیار با اهمیت است. محتوای پیامتان باید مرتبط با استفاده ی قبلی مشتری از سرویس و شامل عبارتی مانند “شما دفعه ی قبل از این محصول خریداری نمودید، آیا از خرید خود راضی هستید؟” باشد.

 

 

  1. استفاده ی مناسب

حین ارسال هر مطلبی به دقت به متن آن دقت کنید. هر متنی که با عنوان برند خود ارسال می نمائید باید کوتاه، جذاب و مفید باشد. برای مثال شرکت آمازون با ارسال ایمیل های عجیب مشتریان را به خرید مجدد و نظر دادن درباره ی محصولاتش دعوت نمی کند. متن ارسالی آنقدر ساده و واضح است که اغلب کاربران بدون اندکی درنگ در نظرسنجی شرکت می کنند.

 

در طراحی ایمیل های خود کوتاهی نکنید. طبق گزارشی که از افراد گرفته شده حدود ۲۰ درصد از آنها اعلام داشتند که ایمیل هایی که در صفحه ی گوشی چندین صفحه هستند، ایمیل هایی که محتوی عکس هایی هستند که دیر نمایان می شود و ایمیل های با فونت های ریز همگی آزار دهنده بوده و مورد توجه قرار نمی گیرد. امروزه، برندها راه های ارتباطی زیادی با مشتریان دارند. ایمیل یکی از قدیمی ترین راه های ارتباطی است، به همین دلیل شاید به نظر می آید که در حال منسوخ شدن باشد، اما حقیقت این نیست.

 

متشکریم که این مقاله را خواندید. اگر پیشنهاد یا انتقادی راجع به مقاله های آینده دارید، خوشحال می شویم آن را در بخش “دیدگاه” با ما درمیان بگذارید.

 

برای دیدن منبع، اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *