بهترین شیوه ها برای همکاری با استارتاپ ها

از قربانی کردن آینده‌ با چسبیدن به گذشته‌تان دست بکشید.
۹ خرداد ۱۳۹۸
چهار درسی که حتی موفق‌ترین کارآفرینان هم به سختی می‌آموزند
۲۳ خرداد ۱۳۹۸

مدت مطالعه : ۵ دقیقه

 

 

با توجه به افزایش فناوری های جدید که درحال ایجاد اختلال در صنعت هایی مثل بیمه و خدمات مالی می‌باشد، شرکت ها مشتاق هستند­­­‌‌‌ تا با استارتاپ‌‌ ها همکاری کنند و ایده ها و راهکارهای خود را در مقیاس وسیع تر آزمایش کنند. هرچند، این همکاری ها به دلیل وجود احتمال ایجاد اختلال موثر در عملکرد شرکت ها، بسیار پیچیده می‌‌باشد.

به منظور حل و رفع کردن مشکلات شناسایی شده در این روابط، ما یک پروژه بهترین روش های مشارکت را با استارتاپ های خود انجام داده‌ایم. در طول مصاحبه های متعدد، ما مجموعه ای از دستورالعمل هایی که باید زمان همکاری شرکت های ما و تازه‌کاران انجام شود را، طراحی کرده‌ایم.

 

 

 

 

  1. یک بیانیۀ واضح برای مسائل و مشکلات خود ارائه کنید:

 

شرکت ها می‌توانند یک تجربه پربارتر را با منتشر کردن یک بیانیۀ واضح برای بیان مشکلات خود و مطلع کردن استارتاپ ها از اهداف و انگیزه های خود داشته باشند. حتی اگر یک شرکت در مورد اهداف ویژه خود مطمئن نباشد، انتشار یک بیانیۀ ساده مانند (( ما علاقه‌ مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول شما هستیم.)) می‌تواند یک ملاقات موثرتر را تسهیل کند. استارتاپ ها می‌توانند زمینه خود را پربارتر و متناسب تر با اهداف شرکت تنظیم کنند.

از طرف دیگر، اگر شرکتی یک نیاز خاص داشته باشد، استارتاپ ها می‌توانند به صورت مشخص تری محصولات و یا راه‌ حل های خود را برای درست کردن مشکل شرح دهند. این کار به دو طرف اجازه می‌دهد تا در مورد این که آیا استارتاپ به درستی نیازهای شرکت را پاسخ می‌دهد یا نه، بحث های جزئی انجام دهند. علاوه براین، این کار یک پیش زمینۀ مناسب به استارتاپ در مورد سود و زیان راه حلش می‌دهد.

 

 

  1. از مناسب بودن استارتاپ اطمینان حاصل کنید:

 

شرکت ها باید این که یک استارتاپ به اندازه کافی برای ساماندهی مناسب می‌باشد را قبل از شروع همکاری مشخص کنند. آن ها قبل از توافق با یک طرف خارجی یا یک استارتاپ در مرحله آزمایشی (اصطلاحا استارتاپ نوپا)، به بازخورد ها و اطلاعاتی حاصل از واحد های تجاری مرتبط و تصمیم گیرندگان مربوطه نیاز دارند. اگر یک تیم نوآور از شرکتی تمایل به همکاری با یک استارتاپ را داشته باشد اما هیچ توافقی در مورد مسئولیت اتمام پروژه وجود نداشته باشد، پس مشارکتی نباید شکل بگیرد.

استارتاپ ها باید برای راه انداختن یک فعالیت موثر، یک قدرت خرید مناسب درون سازمانی داشته باشند. اطمینان از این که استارتاپ برای اصول شرکت مناسب می‌باشد نیز، منجر به یک مشارکت سازنده خواهد شد.

 

 

 

 

 

  1. استارتاپ ها را با ایجاد روابط صحیح برای موفقیت آماده کنید:

 

نوآوری در هر شرکتی دشوار است؛ طی کردن سلسله مراتب و تشریفات اداری امری زمان‌ بر می‌باشد. با این حال، شرکت ها باید در این فرآیند ها به استارتاپ ها با روابط مناسب، کمک کنند.

اعضای تیم نوآور، که اغلب نقاط ارتباطی با شرکت ما یعنی ((Plug and Play)) می‌باشند،موظف می‌باشند تا ایده های استارتاپ ها را به وسیله ایجاد روابط لازم توسط شرکت، ارتقا دهند. این افراد باید بتوانند یک استارتاپ در ارتباط متقابل با تصمیم گیرندگان قرار دهند، این تصمیم گیرندگان قدرت کمک کردن به استارتاپ برای اخذ یک تصمیم مناسب برای پیاده سازی و مشارکت را دارا می‌باشند.

 

 

  1. یک چارچوب همکاری آزمایشی مشخص ارائه دهید:

 

شرکت و استارتاپ باید یک چارچوب آزمایشی مشخص ارائه کنند تا از مراحل بعدی همکاری آزمایشی آگاه باشند. ابتدا، دو طرف موظف هستند تا نماینده های اجرایی اصلی (KPIs) خود و پارامتر هایی که میزان موفقیت همکاری آزمایشی را مشخص می‌کند را به طور واضح مشخص کنند. به منظور بر نخوردن به هیچ مشکلی پس از طی یک دوره همکاری آزمایشی موفق، المان های اساسی مانند بودجه تبلیغات و مدت اتمام پروژه باید مشخص شده باشد.

شرکت باید در مورد چگونگی پیش رفتن با راه حل استارتاپ تصمیم بگیرد بنابراین نباید استارتاپ را به دلیل آینده سازمان در محدودیت قرار داد. با این که ممکن است دنبال کردن یک برنامه با جزئیات برای اتمام همکاری آزمایشی ممکن است دشوار باشد، تهیه یک چارچوب اساسی برای چگونگی ادامه دادن همکاری آزمایشی می‌تواند یک پروسه نوآورانۀ راحت تر را برای شرکت و استارتاپ تضمین کند.

 

 

 

 

  1. یک کانال ارتباطی قوی ایجاد کنید:

 

موفق‌ترین همکاران شرکت  Plug and Play یک سیاست نوآورانۀ قوی مبنی بر برقراری ارتباط و همچنین اختیاردهی داشته اند. تیم های نوآور با واحد های تجاری گوناگونی به واسطۀ شرکت ارتباط برقرار کرده‌اند و توانسته‌اند به خرید و فروش های مفیدی از تیم های مرتبط حتی قبل از شروع همکاری دست یابند. این کار به تیم ها اجازه می‌دهد تا برای تیم های مختلف در شرکت ارزش آفرینی کرده و یک مبنای استوار برای تغییر ایجاد کنند.

علاوه بر ارتباط موثرتر با شرکت، همکاران موثرتر ما با استارتاپ ها نیز ارتباط پویاتری برقرار می‌کنند. آن ها قادر به تصمیم گیری سریع درمورد ایجاد مشارکت با استارتاپ های گوناگون و ساده و موثر کردن پروسه نوآوری می‌باشند. این کار استارتاپ ها را تشویق می‌کند تا همکاری را سریع تر به پیش ببرند در حالی که به اهداف سازمان نیز به طور کامل رسیدگی می‌شود.

 

 

 

 

  1. فرآیند تدارکات را کوتاه کنید:

 

شرکت ها باید فرآیند های قانونی و تضمین شده‌ای که استارتاپ ها باید قبل از ایجاد یک معاهده انجام دهند را تسریع و تسهیل کنند. به جای این که به استارتاپ ها اسناد بالابلند امنیتی که حاوی سوالات انبوهی می‌باشند را ارئه داد، شرکت ها باید با یک سری پرسش های مخصوص که برای هر استارتاپ منحصر به فرد می‌باشد را تهیه کنند.

سوال های اضافی باید حذف شوند تا استارتاپ ها سریع تر اسناد را بررسی کنند. علاوه بر این، اگر راه حل یک استارتاپ با سایر ادارات مرتبط باشد، دو طرف باید یک سند استاندارد که تمام بخش های شرکت را در بر می‌‌گیرد را ارائه دهند تا استارتاپ مشغول برقراری تدارکات گوناگون با شاخه های مختلف شرکت نشود.

 

 

 

 

  1. استارتاپ ها را با داده های آزمایشی آماده کنید:

 

بسیاری از استارتاپ ها به اشتراک گذاری داده برای به دست آوردن آشنایی با مشتریان و روش های هدایت عملیات ها توسط شرکت نیاز دارند. با توجه به نیاز به داده و پروتکل های بلند امنیتی که یک استارتاپ ملزم به فراگیری آن هاست، فرآیند همکاری می‌تواند تسریع پیدا کند به شرطی که شرکت ها یک مجموعه داده احتمالی را برای استارتاپ ها مدل کنند تا رله حل های خود را امتحان کنند. این کار پروتکل های امنیتی را کوتاه خواهد کرد و شرکت ها می‌توانند استفاده و ذخیرۀ بهتری را از زمان و منابع طرفین داشته باشند.

 

 

 

Arjun Narayan

موسس و مدیر اجرایی ( co-founder & CEO )

لینک مرتبط: (سری مقالات شرکت و نوآوری): https://www.plugandplaytechcenter.com/resources/tag/corporate-innovation

 

 

 

برای مطالعه ی منبع اینجا زیر کلیک کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *