۵ راه تامین بودجه برای یک کسب‌وکار نوپا

بهترین داستان‌های بازاریابی دیجیتال در چین( میِ ۲۰۱۹)
۶ تیر ۱۳۹۸

مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

 

 

پولی برای شروع ندارید؟ مشکلی نیست. این ۵ راه را برای تامین بودجه‌ی کسب‌وکارتان امتحان‌کنید.

 

 

 

 

 

شما ممکن است برای شروع یک کسب‌وکار با بودجه‌ای اندک محدود شوید اما این به آن معنی نیست که شما هیچ‌راهی پیش رو ندارید.اینکه شما یک کسب‌وکار را با پول خیلی کم شروع ‌کنید امکان‌پذیر است اگر شما ترکیب درستی از مهارت، اخلاق کاری و فوت فن بازاریابی را به‌کار بگیرید. با توجه به نظر کریس گیلبیو(Chris Guillebeau)، نویسنده‌ی کتاب “استارتاپ ۱۰۰ دلاری”(The $100 Startup)، برای این که در یک پروژه کسب‌وکار، به ویژه آن کاری که درباره‌اش هیجان‌زده‌اید، موفق‌ شوید این که با دقت به تمام مهارت ها و مخصوصا ترکیب آن مهارت‌هایی که شما دارید و می‌تواند برای دیگران مفید باشد فکرکنید به شما کمک می‌کند.”

این چند راهبرد ساده را دنبال کنید تا بودجه‌ی کسب‌وکار خود را وقتی بودجه‌ی کمی در اختیار دارید یا حتی بودجه ای ندارید، تامین کنید.

 

 

 

۱. چیزی بسازید
بله، ساختن یک چیز هزینه‌ای اولیه به عنوان بودجه نیاز دارد؛ اما اغلب، این تولیدات(صنایع‌دستی) می‌تواند به چندین برابر قیمت حقیقی خود فروخته‌شود. آنچه که شما تصمیم به ساخت آن می‌‌گیرید متعلق به شماست اما جاهای زیادی هست که شما می‌توانید کارهای‌دستی خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید:
اتسی(Etsy) یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین برای تقریبا تمام تولیدات مشاغل خانگی از جواهرات تا اسباب بازی های چوبی برای بچه ها.

 

 

 

بونانزا(Bonanza) یکی دیگر از بازارهای در حال توسعه‌ی کارهای خانگی، شبیه اتسی.
ای‌بِی(eBay) یکی از بزرگترین بازارهای تجارت الکترونیک در جهان است و رابط کاربری ساده ی آن، پرداخت آسان از طریق سامانه(Paypal) و اقلام دسته بندی شده و قابل تنظیم، این فروشگاه را یکی از بهترین انتخاب ها برای فروختن کارهای خانگی می کند.
بیشتر صاحبان کسب‌وکار تولیدات خود را در چندین پلت‌‌‌فورم برای بهترین ارائه ممکن به‌فروش می‌رسانند. اینکار مهم است. به هر حال برای اطمینان پیداکردن از بهترین ارائه ممکن، لیست کالاهای شما باید در تمام سایت‌هایی که شما در آن دارای ویترینی برای فروش کالای خود هستید به‌روز باشد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی منابعی که برای فروش تولیدات خانگی وجود دارد یاد بگیرید، نگاهی به پست (Lifehacker) بیندازید.

 

 

 

۲. بعضی چیزها را دوباره بفروشید
اگر دوست ‌ندارید هیچ‌چیزی درست ‌کنید(یا این که خودتان را یک شخص خلاق به حساب نمی‌آورید)، بسیاری از صاحبان کسب­وکار، استارتاپ‌های بزرگی را فقط با دوباره فروختن تولیداتی که تاکنون تولید شده بود توسعه‌داده اند. این کار می‌تواند از راه‌ها و یا مجراهای متنوع انجام شود.
عرضه مستقیم محصول از تولید به مصرف بدون واسطه: یک فروشگاه آنلاین برپا کنید و با شرکت‌های عرضه‌ی مستقیم کالا که تمام سفارش‌ها را برای شما انجام‌خواهندداد شریک شوید. تیم فریس(Tim Ferriss) توضیح خوبی از این مقوله در کتاب شناخته شده ی خود(The Four Hour Work Week) می‌دهد.
شاپیفای(Shopify)، پلتفورم تجارت الکترونیک آنلاین، یک شبکه برای عرضه­ی مستقیم از تولید به مصرف دارد.

 

 

 

 

 

دست‌دوم‌فروشی‌ها و گاراژفروشی‌ها ] فروش کالاهای غیرضروری که جلوی در خانه ها انجام می‌شود[: اگر بدانید کجاها را بگردید، شما میتوانید مواردی را دست ‌دوم‌فروشی‌ها، عتیقه‌فروشی‌ها، بنجل‌فروشی‌ها]بازار مخصوص فروش اشیا ارزان‌قیمت[ و گاراژفروشی‌ها بیابید و دوباره آن‌ها را به‌صورت آنلاین یا در شبکه‌های محلی بیشتر از چیزی که برای آن پرداخت‌کرده‌‌‌اید، بفروشید. یکی از موفق‌ترین نمونه‌های این قضیه، سوفیا آموروسو(Sophia Amoruso)، بنیان‌گذار ناستی گل(Nasty Gal)، است. آموروسو شروع به خرید و فروش دوباره‌ی کالاهای قدیمی و منحصر به فرد مد در ای‌بِی کرد و شرکت او به درآمد خالص ۲۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ با بیش از ۲۰۰ کارمند رسید. کتاب او گرل باس(#Girl Boss)، در نگاه الهام بخش به این است که او چطور کارش را شروع کرد.

 

 

 

۳. خدمات خود را بفروشید
یک راه برای شروع یک کسب‌‌وکار با کمترین سرمایه‌گذاری این است که شما خدمات خود را به جای یک محصول فیزیکی بفروشید. تنوع عظیمی از خدمات وجود دارد که شما می‌توانید ارائه دهید و این مقوله بستگی به پیشینه و علایق شما دارد. بعضی از شغل ها نیاز به مدارک پیشرفته دارد مثل حسابداری؛ در حالی که دیگر شغل‌ها به کمی بیشتر از یک دانش حرفه‌ای از نحوه‌ی انجام آن نیاز دارند(مثل پرستاری بچه، چمن زنی یا دستیار شخصی). چون شما دارید خدمات خود را می‌فروشید، شما به یک طرح تجاری‌سازی(برندینگ) نیاز خواهیدداشت تا این اطمینان را پیداکنید که نام شما و شرکتتان در معرض دید کسانی قرار بگیرد که ممکن است به خدمات نیازداشته‌باشند. شرکت‌هایی هستند که به طور رایگان خدمات شما را ترویج‌می‌کنند مثل فیوِر(Fiverr)، کریگزلیست(Craigslist)، الَنس(Elance)، تسک ربیت(Taskrabbit) و اسکیل شِیر(Skillshare). همچنین خوب است که شما وب‌سایتی برای نشان‌دادن نمونه‌های کارتان، لیست کارهایی که انجام‌داده‌اید و وبلاگی درباره ی کارتان برای جلب نظر بازدیدکنندگانتان ایجاد کنید. اگر می‌خواهید که بیشتر در مورد تجاری‌سازی(برندینگ) و بازاریابی آنلاین یادبگیرید، نگاهی به موارد زیر بیندازید.

 

 

 

 

 

۴. برای آنچه که نیاز دارید تبادل نظر کنید
متاسفانه در کل، بسیار سخت است که یک کسب‌وکار را بدون هیچ نوع بودجه‌ای شروع کنیم. حتی ایجاد یک کسب‌وکار آزاد با استفاده از النس(Elance) و وردپرس(Wordoress) یا وبسایت ویکس(Wix) بازهم نیاز به یک کامپیوتر و همچنین اینترنت برای کار نیازدارد. به هر حال راه‌های زیادی برای تامین حمایت مالی‌ای که شما برای کسب‌وکارتان بدون پول و بودجه‌ی اولیه نیازدارید، وجود دارد. برای مثال، اگر شما نیاز به یک لپتاپ برای استفاده پیداکنید، سعی‌کنید که از راه‌های دیگری آن را به دست آورید. برای یک‌تامین‌کننده‌ی وسایل الکترونیک دست‌دوم در وب‌سایت درخواستی بفرستید یا به همسایه تان پیشنهاد خدمات بچه داری در ازای مک‌بوک(Mackbook) قدیمیشان بدهید.

 

 

 

 

 

۵. از خدمات کم‌هزینه استفاده کنید
همان‌طور که قبلا گفته شد، شما می‌توانید از سایت‌هایی مثل فیور(Fiverr) یا النس(Elance) برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در آنها استفاده‌کنید؛ اما شما همچنین می‌توانید از این پلتفرم‌ها برای ایجاد و ساختن شرکت خودتان استفاده‌کنید. به عنوان مثال، بیشتر طراحان، قیمت هایی بین ۵ تا ۲۵ دلار برای طراحی لوگو را پیشنهادمی‌کنند(که با تجدیدنظر رایگان همراه است)؛ آن ها را براساس بازدیدهایی که خورده است و نمونه کارهایی که قبلا داشته‌اند، برای پیداکردن یک طراح یا ارائه‌دهنده‌ی سرویس که با سلیقه ی مشتری ]مثلا شما[ می‌خواند مرتب‌کنید. این یک روش عالی برای به دست‌آوردن فوت‌وفن های برندسازی و بروشور و مجله(شرکت های ویتاپرینت(Vistaprint) و زازل(Zazzle) از بهترین جاها برای خرید اقلام مورد نظرتان است.) یا دیگر موارد مورد نیاز با قیمت کم است و برای حفظ بیشتر پول، قبل از نگاه‌انداختن به هر خرده فروشی آنلاین دنبال کدهای تخفیف در سایت هایی مثل (RetailMeNot) بگردید.

 

 

 

 

 

 

شروع یک کسب‌و‌کار به نبوغ و شور و اشتیاق برای کاری که می‌خواهید انجام دهید نیازدارد. هنگامی که از کاری که دارید انجام می‌دهید لذت میبرید. بیشتر‌دوست دارید که راه هایی‌پیدا کنید تا همه‌چیز را با هم جورکنید.

 

 

 

 

برای مشاهده منبع اینجا کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *