شبکه های اجتماعی برای یک کسب و کار حیاتی هستند.

گوگل ۳ عامل برتر بهینه سازی موتورهای جست و جو را به اشتراک گذاشته است.
۱۰ مرداد ۱۳۹۸
از شکست‌های بزرگی که آبرو و کسب‌وکارم را مختل کردند، چه آموختم و چگونه توانستم گذشته‌ام را جبران کنم.
۳۱ مرداد ۱۳۹۸

مدت مطالعه : ۴ دقیقه

 

 

 

فکر می‌کنید که پیام های شبکه های اجتماعی شما برای مخاطبان‌تان کافی خواهد بود؟ در این مقاله دلایلی مبنی بر این که چرا همیشه باید سعی کنید که یک مکالمه را با دنبال‌کننده‌های آنلاین خود شروع کنید می‌خوانید.

 

 

شبکه های اجتماعی جزء جدایی ناپذیری از ابزارهای مورد نیاز هر بازاریاب دیجیتال هستند.

بدون آن، سازمان شما در خطر دیده‌ و شنیده‌نشدن قرارخواهدگرفت، آن هم در جهانی که به‌شدت به تعاملات دیجیتالی وابسته است. به هر حال، سوشال مدیا چیزی نیستند که در یک زمان بتوان برای آن برنامه‌ریزی کرد  و بعد به ‌مدت چند هفته به حال خود رها ‌کرد. هر پلتفرم باید بدرستی و با دقت زیاد حفظ و نگهداری شود که بدین معنی است که توجه و مراقبت روزانه برای بالابردن سود کسب‌وکار ضروری است. شرکت‌ها باید بر فعالیت‌ پویش‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان نظارت داشته ‌باشند که چیزی فراتر از لایکها، کامنتها (نظرات) و پیام‌هاست.

 

 

چگونه یک گفتگو را تحلیل و ارزیابی کنیم

 

شبکه‌های‌اجتماعی بر‌اساس ایده‌ی ارتباط مجازی به‌ وجود‌‌ آمدند. برای یک کسب‌وکار، این قضیه بدان معنی است که شبکه‌های‌اجتماعی یک موقعیت و شانس برای بوجود‌آوردن راه‌هایی برای جذب مشتریان بالقوه و برای دنبال‌کنندگان فعلی، معرفی و صحبت درباره‌ی محصولات و خدماتی است که یک سازمان ارائه‌ می‌دهد. با داشتن این نکته در ذهن، هر قسمت از محتوایی که خلق می‌شود و بر روی صفحات مجازی قرار‌داده‌ می‌شود باید دارای هدفی مشترک باشند: “به حد‌اکثررساندن میزان تعامل و مشارکت در میان دنبال کننده ها.”

مشارکت می‌تواند ساده باشد. درخواست از دنبال‌کنندگان برای نظردهی با ارائه‌ی  یک سوال می‌تواند برای بوجود‌آوردن تعامل آنلاین کافی و مؤثر باشد؟ بنابراین چگونه بازاریاب‌ها می‌توانند این مفهوم را یک قدم جلوتر ببرند و در سطح بالاتری به اجرا برسانند؟
هشتگ های بخصوصی را درنظر بگیرید که شرکت شما در اینستاگرام از آنها استفاده می‌کند. این کار هر پستی که حاوی آن هشتگ است را وامی‌دارد که بالاتر از همه، نمایش داده شود و این شانس را به مدیران برندینگ می‌دهد تا با پست­ها و کاربرانی که ممکن است در غیر اینصورت یافته نشوند به تعامل بپردازند.

اطمینان‌حاصل‌کنید که گفت‌و‌گو و مکالمه‌ی شما عمق مناسبی داشته باشد. ارسال یک کامنت با یک ایموجی تنها یا یک تعریف و تمجید، به سادگی می‌تواند یک شروع خوب را رقم‌بزند اما این را در‌ نظر‌ داشته‌باشید که چطور یک نفر را بر آن‌ دارید تا نظر شما را پاسخ‌دهد و یک گفت‌وگوی حقیقی شروع‌شود. شما بایئ بتوانید یک گفتوگوی حقیقی را با مشتریانتان راه بیاندازید.
از سوالات کاربران هنگامی که به عنوان یک کسب‌و‌کار در حال نظرسنجی هستید جویا شوید؛ از تفکرات آنها، نظرات و داستان‌هایشان. اغلب، این کار می‌تواند منجر به تعامل باارزشتری شود که به افزایش وفاداری در بین مشتریان بالقوه برند شما کمک می‌کند.

 

 

همیشه ارزشمند باشید

 

شبکه‌های‌اجتماعی یک شرکت باید همیشه برای تغذیه‌ی اهداف کاربرانش ارزشمند باشند. با فراهم‌آوردن عکس‌هایی زیبا یا ویدئوهایی سرگرم‌کننده یا به‌وسیله‌ی منابع مرتبط، اطلاعات و تحلیل‌ها، مدیران برندینگ باید یک چیز ارزشمند برای خواسته‌های دنبال­‌کنندگان فراهم آورند.
اغلب، یک شرکت با پایبندی سرسختانه به یک برنامه‌ریزی برای پست‌گذاری یا صرفا ارائه محتوای خشک دچار اشتباه می‌شوند. این تنها به درد دنبال‌کنندگان انحرافی می‌خورد و باعث دنبال ‌نکردن آن کسب‌و‌کار در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

به علاوه، این مهم است که به‌یاد ‌داشته‌باشیدکه دنبال‌کنندگان در شبکه‌های‌اجتماعی علاقه‌ای به خواندن تبلیغات و پیام‌های بازرگانی ندارند. آن ها می‌‌‌خواهند آگاه و سرگرم شوند. آن‌ها می‌خواهند احساس کنند که خواسته‌هایشان منطبق بر چیزهایی که جست‌و‌جو می‌کنند باشد. اگر شما با چیزی که دنبال‌کنندگانتان ترجیح می‌دهند ناآشنا هستید، کمی تحقیق کنید! آسان است که عناصر بالقوه‌‌ گمشده را از مخلوط محتوا با استفاده از آنالیز‌کردن صفحات بِرندهای درحال‌رقابت و به یادداشتن این که دنبال­‌کنندگان آن‌ها چه‌چیزی دوست‌دارند شناسایی کنید.

مشارکت موضوعیت دارد؛ نه‌تنها فقط از دیدگاه نظارت متریک، بلکه از نظر چشم انداز رشد ارگانیک. تعامل معتبر پست‌های مرتبط با کسب‌و‌کار را برآن‌می‌دارد که با تکرار بیشتر بر روی صفحات کاربران به نمایش دربیایند که موجب صرفه‌جویی در هزینه ی تبلیغات می‌شود. دستیابی به رشد ارگانیک سخت است اما فقط با اندکی تلاش بیشتر و کمی محافظه کاری واقعی امکان­‌پذیر است.

 

 

 

برای مطالعه منبع اینجا کلیک کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *