نگار
نگار
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
رکیتا
رکیتا
۱ آبان ۱۳۹۶
چندکا شتابدهنده شریف
نام تیم: چنکا
صاحب ایده: علی فزونی
تعداد اعضا: ۱۰
زمان ورود به شتاب دهنده
وضعیت: اتمام شتابدهی و در حال سرمایه‌گذاری

چنکا بزرگترین پلتفرم آنلاین اینفلوئنسر مارکتینگ(بازاریابی تاثیرگذار) در ایران است. اینفلوئنسرها کسانی هستند که در شبکه‏‌های اجتماعی دنبال‏‌کنندگان وفادار و قابل توجهی دارند و این مورد در کنار برندها دو سمت پلتفرم چنکا را تشکیل می‏‌دهند.
در واقع اینفلوئنسرها از طریق تبلیغات دهان به دهان به مخاطبین خود محصول کسب‌و‌کارها را نشان داده و به گوش عموم جامعه می‌رسانند. تبلیغات در جوامع امروز شکل‏‌های نوینی به خود گرفته و آمارها از معتبرترین منابع تحقیقات بازار در دنیا نشان می‏‌دهد که بازاریابی و تبلیغات در شبکه‏‌های اجتماعی همواره در حال رشد چشمگیری است. رشدی که در سایر موارد رایج در ایران مانند تبلیغات بنری و کلیکی دیگر مشاهده نمی‏‌شود. تبلیغات شبکه‏‌های اجتماعی از اصول خاص و دسته‏‌بندی‏‌های خاصی پیروی می‏‌کند. رساندن مفهوم از طریق انتقال تجربه موفق به روش استفاده از افراد تاثیرگذار، یکی از اعلی‏‌ترین روش‏‌های برندینگ و نورومارکتینگ در عصر دیجیتال است که اعتبار قابل ملاحظه‏‌ای برای کسب‌وکارها می‏‌سازد. این مدل از بازاریابی از ترندهای سال ۲۰۱۷ بازاریابی روز دنیا به‏‌حساب می‏‌آید.
هسته اصلی چنکا، سابقه چندین ساله در فضای کسب‌و‌کارهای تبلیغات آنلاین در ایران را دارا می‏ب اشند. کار با سرمایه‏‌گذاران داخلی و بین‏‌المللی، کار با شتابدهنده شریف، کار با مرکز محاسبات پیشرفته دانشگاه شریف، تیم فنی مثال‏‌زدنی و حمایت‏های مادی و معنوی شرکت‏های بزرگ تجارت الکترونیک ایران و دانشگاه صنعتی شریف از چنکا، این سرویس را به سرویسی منحصر به فرد تبدیل کرده است. چنکا یکی از محصولات شرکت پیشرو نوآور توسعه آران است که هم‏‌اکنون در مرکز رشد فناوری‏‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف مستقر هستند.
چنکا در حال حاضر در داغ‏‌ترین شبکه اجتماعی ایران یعنی اینستاگرام فعالیت می‏‌کند و در آینده نزدیک به سایر شبکه‏‌های اجتماعی ورود پیدا خواهد کرد و به‏‌سرعت دامنه کسب‌وکار خود را به فضای تبلیغات آنلاین ایران گسترش می‏‌دهد.